مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر محیط فیزیکی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری «مطالعه موردی هتل های استقلال، انقلاب و کوثر تهران»

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 یکی از راههای اساسی که یک موسسه می تواند با توسل به آن خود را از سایر رقبا متمایز کند, ارائه همیشگی خدماتی با کیفیت برتر نسبت به آنها است. در واقع, امروزه رضایت مشتری و کیفیت خدمات به عنوان مسائل حیاتی در اغلب صنایع خدماتی به شمار می روند. نتایج تحقیقات مختلف نشان می دهد که بین کیفیت خدمات و عملکردهای مالی سازمان ارتباط مثبتی وجود دارد. یکی از ابعاد کیفیت خدمات در مدل های مختلف, محیط فیزیکی است. تحقیقات نشان می دهد که محیط فیزیکی بر رضایت نهایی مشتری از خدمات تاثیر خواهد گذاشت.هدف از انجام این تحقیق, بررسی تاثیر محیط فیزیکی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری است. در این راستا, پس از تهیه پرسشنامه استاندارد با استفاده از مدل های سروکوال (SERVQUAL) و مدل های محیط خدماتی بیتنر و بیکر, میان نمونه ای 384 نفری از مشتریان هتل های استقلال, انقلاب و کوثر تهران توزیع گردید. نتایج این تحقیق نشان داد که تاثیر محیط فیزیکی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات به مراتب بیشتر از تاثیر محیط ناملموس بود. همچنین از بین ابعاد تشکیل دهنده محیط فیزیکی, عوامل مرتبط با طراحی و دکوراسیون, شرایط محیطی, و در نهایت, علائم و نشانه ها, به ترتیب بالاترین تاثیر را بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کروبی، مهدی، و فیاضی، مرتضی. (1392). تاثیر محیط فیزیکی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری «مطالعه موردی هتل های استقلال, انقلاب و کوثر تهران». گردشگری، 1(1)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/498266/fa

    Vancouver: کپی

    کروبی مهدی، فیاضی مرتضی. تاثیر محیط فیزیکی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری «مطالعه موردی هتل های استقلال, انقلاب و کوثر تهران». گردشگری[Internet]. 1392؛1(1):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/498266/fa

    IEEE: کپی

    مهدی کروبی، و مرتضی فیاضی، “تاثیر محیط فیزیکی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری «مطالعه موردی هتل های استقلال, انقلاب و کوثر تهران»،” گردشگری، vol. 1، no. 1، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498266/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button