مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه ارزیابی محیط آموزشی در دندانپزشکی (DSLES) و پرسشنامه محقق ساخته علایق تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 266 | صفحه پایان 272

چکیده

 زمینه و هدف: توجه به بهبود سطح آموزش جهت تربیت نیروهای توانمند در رشته دندانپزشکی باعث افزایش کیفیت خدمات شده و سطح سلامت عمومی جامعه را ارتقا می دهد. هدف از این مطالعه بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه ارزیابی محیط آموزشی در دندانپزشکی (DSLES) و پرسشنامه محقق ساخته علایق تحصیلی می باشد.روش بررسی: در این مطالعه پیمایشی, پرسشنامه ای شامل دو بخش در نظر گرفته شد. بخش اول برای ارزیابی علاقمندی دانشجویان دندانپزشکی نسبت به رشته تحصیلی شان که به صورت پژوهشگر ساخته طراحی شد و بخش دوم برای ارزیابی محیط آموزشی که با بهره گیری از پرسشنامه DSLES (Dental Student Learning Education Survey) طراحی شد. از روش دلفی جهت تدوین و روایی محتوا استفاده گردید. برای محاسبه پایایی, ضرایب Chronbakh Alpha و KAPA به کمک نرم افزار SPSS محاسبه شد.یافته ها: تمام شاخص های درجه توافق کلی و روایی محتوا (به استثنای شش سوال در بخش دوم) بالاتر از 75% به دست آمد. ضریب آلفای کرونباخ در تمام حیطه ها بالاتر از 75% و ضریب کاپای تمام سوالات بالاتر از 73% به دست آمد. بر اساس نتایج حاصل از آنالیز 375 پرسشنامه, ضریب آلفای کرونباخ برای سوالات بخش اول 79%, برای سوالات بخش دوم 85% و برای مجموع سوالات پرسشنامه 86% به دست آمد.نتیجه گیری: پرسشنامه حاضر می تواند به عنوان یک پرسشنامه روا و پایا متناسب با فرهنگ جامعه ایران و محیط آموزشی دانشکده های دندانپزشکی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجتهدزاده، فرامرز، یاسینی، اسماعیل، و رحمانی، نفیسه. (1393). بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه ارزیابی محیط آموزشی در دندانپزشکی (DSLES) و پرسشنامه محقق ساخته علایق تحصیلی. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، 26(4)، 266-272. SID. https://sid.ir/paper/501337/fa

    Vancouver: کپی

    مجتهدزاده فرامرز، یاسینی اسماعیل، رحمانی نفیسه. بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه ارزیابی محیط آموزشی در دندانپزشکی (DSLES) و پرسشنامه محقق ساخته علایق تحصیلی. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)[Internet]. 1393؛26(4):266-272. Available from: https://sid.ir/paper/501337/fa

    IEEE: کپی

    فرامرز مجتهدزاده، اسماعیل یاسینی، و نفیسه رحمانی، “بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه ارزیابی محیط آموزشی در دندانپزشکی (DSLES) و پرسشنامه محقق ساخته علایق تحصیلی،” مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، vol. 26، no. 4، pp. 266–272، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/501337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button