مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد مقاله: اهمیت نرمال بودن داده ها در نتایج مقاله (نامه ای به سردبیر)

صفحات

 صفحه شروع 363 | صفحه پایان 364

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقاله ای با عنوان مقایسه تاثیر آموزش به روش نقشه مفهومی و شبیه سازی بالینی بر تصمی مگیری بالینی دانشجویان فوریت های پزشکی در مجله آموزش در علوم پزشکی دوره 14 و شماره 3 به چاپ رسیده است، این مقاله به صورت نیمه تجربی بر روی دانشجویان فوری تهای پزشکی صورت گرفته است (1)، با توجه به کاربردی بودن این مقاله و نقشی که می تواند در تصمی مگیری و معرفی شیو ههای جدید آموزشی داشته باشد، ذکر چند نکته در مورد این مقاله ضروری به نظر می رسد. در این مطالعه پژوهشگران بیان داشت هاند که روش شبی هسازی بالینی و نقشه مفهومی هر دو می توانند باعث افزایش تصمیم گیری بالینی در دانشجویان شوند (1)، در مطالعات مداخله ای یکی از مهم ترین اجزا برای بیان نتیج هگیری وجود گروه شاهد است، به طوری که در مطالعات مداخله ای بدون وجود گروه شاهد نمی توان تصمیمی مبنی بر اثربخشی . (گرفت (2 و 3 چرا که بسیاری از بیمار یها و یا برعکس بسیاری از روی هها و حالات از جمله وضعیت یادگیری و موارد مشابه، بدون گروه داشتن گروه شاهد نمی توان نتیجه گیری درستی داشت (3)، چراکه این بهبودی در وضعیت تصمیم گیری و یا حالات افراد می تواند ناشی از طبیعت آموزش و یا حساسیت بیش تر جهت تجربه محیطی جدید باشد، در متن مقاله مطرح شده که دانشجویان به صورت داوطلب وارد مطالعه شدند، در حقیقت این فرضیه مطرح می شود که دانشجویی که برای ورود به مطالعه داوطلب شده و یا انگیزه ورود به مطالعه را داشته است، متفاوت از سایر افراد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی نیا، حمید. (1393). نقد مقاله: اهمیت نرمال بودن داده ها در نتایج مقاله (نامه ای به سردبیر). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(4)، 363-364. SID. https://sid.ir/paper/501727/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی نیا حمید. نقد مقاله: اهمیت نرمال بودن داده ها در نتایج مقاله (نامه ای به سردبیر). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(4):363-364. Available from: https://sid.ir/paper/501727/fa

    IEEE: کپی

    حمید صالحی نیا، “نقد مقاله: اهمیت نرمال بودن داده ها در نتایج مقاله (نامه ای به سردبیر)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 4، pp. 363–364، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/501727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button