مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های تفکر انتقادی بر خودنظم دهی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 162

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت های تفکر انتقادی بر خودنظم دهی دانش آموزان انجام گرفت. روش پژوهش, نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان پسر پایه اول دوره متوسطه دوم ناحیه دو شهر اردبیل در سال تحصیلی 95-1394 تشکیل می دادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, 60 دانش آموز انتخاب شده و به طور تصادفی در گروه آزمایش (30 نفر) و گروه کنترل (30 نفر) جایگزین شدند. به شرکت کنندگان گروه آزمایش, 6 جلسه مهارت های تفکر انتقادی آموزش داده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودنظم دهی بوفارد استفاده شد. داده ها با روش آماری کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که فرضیه پژوهش مبنی بر تاثیر آموزش مهارت های تفکر انتقادی بر خودنظم دهی دانش آموزان مورد تایید قرار گرفته است. بدین صورت که میانگین نمره های پس آزمون دانش آموزان گروه آزمایش نسبت به دانش آموزان گروه کنترل به طور معناداری در خودنظم دهی بیشتر بود. بنابراین, می توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های تفکر انتقادی در افزایش خودنظم دهی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، علی. (1395). تاثیر آموزش مهارت های تفکر انتقادی بر خودنظم دهی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه دوم. پژوهش در نظام های آموزشی، 10(35)، 149-162. SID. https://sid.ir/paper/501874/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی علی. تاثیر آموزش مهارت های تفکر انتقادی بر خودنظم دهی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه دوم. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛10(35):149-162. Available from: https://sid.ir/paper/501874/fa

    IEEE: کپی

    علی شیخ الاسلامی، “تاثیر آموزش مهارت های تفکر انتقادی بر خودنظم دهی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه دوم،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 35، pp. 149–162، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/501874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button