Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,004
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,037
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل علی پیش بینی عملکرد درس زبان انگلیسی: نقش ارزش تکلیف، خودکارآمدی زبان انگلیسی، ادراک از ساختار هدفی کلاس، اضطراب زبان خارجی و راهبردهای شناختی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین باورهای انگیزشی فردی و محیطی با یادگیری زبان انگلیسی به واسطه اضطراب زبان انگلیسی و راهبردهای شناختی یادگیری خودتنظیمی بوده است. رابطه متغیرها در قالب یک مدل علی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه این پژوهش شامل دانش آموزان متوسطه شهر قم بوده و نمونه ای شامل 313 نفر از دانش آموزان دختر چهارم دبیرستان ناحیه 1 و 3 شهر قم در سال تحصیلی 95- 94 به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از: دو خرده مقیاس ارزش تکلیف و راهبردهای شناختی پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (پینتریچ و همکاران, 1991), مقیاس خودکارآمدی زبان انگلیسی چنگ (2001), پرسش نامه اضطراب در کلاس زبان خارجی (هورویتز و همکاران, 1986) و زیرمقیاس ساختار هدف های ادراک شده کلاس درس (میگلی و همکاران, 2000). این مدل به روش تحلیل مسیر آزمون شد و برازش آن با داده ها تایید شد. نتایج حاصل از آزمون مدل و تحلیل های واسطه ای نشان داد که راهبردهای شناختی در رابطه بین ارزش و خودکارآمدی و اهداف تبحری با عملکرد زبان و همچنین متغیر اضطراب در رابطه بین ارزش تکلیف و اهداف اجتنابی و اهداف عملکردی با عملکرد زبان نقش واسطه ای دارند. متغیرهای ارزش, خودکارآمدی, اهداف تبحری, عملکردی و اجتنابی 30 درصد از نمرات اضطراب و 34 درصد از نمرات راهبردهای شناختی را تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیات، مرضیه، هاشمی، زهرا، و نقش، زهرا. (1394). مدل علی پیش بینی عملکرد درس زبان انگلیسی: نقش ارزش تکلیف, خودکارآمدی زبان انگلیسی, ادراک از ساختار هدفی کلاس, اضطراب زبان خارجی و راهبردهای شناختی. پژوهش در نظام های آموزشی، 9(31)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/502594/fa

    Vancouver: کپی

    بیات مرضیه، هاشمی زهرا، نقش زهرا. مدل علی پیش بینی عملکرد درس زبان انگلیسی: نقش ارزش تکلیف, خودکارآمدی زبان انگلیسی, ادراک از ساختار هدفی کلاس, اضطراب زبان خارجی و راهبردهای شناختی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1394؛9(31):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/502594/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه بیات، زهرا هاشمی، و زهرا نقش، “مدل علی پیش بینی عملکرد درس زبان انگلیسی: نقش ارزش تکلیف, خودکارآمدی زبان انگلیسی, ادراک از ساختار هدفی کلاس, اضطراب زبان خارجی و راهبردهای شناختی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 9، no. 31، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا