مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اضطراب کلاس زبان خارجی در بین فراگیران زبان انگلیسی و ارتباط آن با عزت نفس

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 129

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابطه اضطراب در کلاسهای زبان انگلیسی و عزت نفس فراگیران زبان در راتباط با جنسیت و سطح تحصیلی بود. صد و بیست و سه دانشجوی مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی دانشگاه شیراز در این تحقیق شرکت کردند. جهت جمع آوری داده ها، دو پرسش نامه مورد استفاده قرار گرفت: مقیاس اضطراب در کلاس زبان خارجی (هورویتز، هورویتز و کوپ، 1986) و مقیاس عزت نفس رزنبرگ (رزنبرگ، 1965). جهت تعیین رابطه بین اضطراب و عزت نفس برای دختران و پسران در هر سال تحصیلی و هم چنین هر گروه از تحلیل همبستگی استفاده شد. هم چنین به منظور تعیین معنادار بودن تفاوت دختران و پسران در پاسخگویی به پرسش نامه های اضطراب و عزت نفس، تحلیل واریانس دو سویه مورد استفاده قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که رابطه بین اضطراب و عزت نفس، برای گروه دختران در کل و در هر سال تحصیلی، منفی و معنادار است. این رابطه برای گروه پسران، در کل، نیز معنادار و منفی است ولی مقطع تحصیلی اثر معناداری ندارد. هم چنین، یافته ها نشان داد که رابطه بین اضطراب و عزّت نفس برای گروه دختران در مقایسه با گروه پسران، قوی تر است. در بین سه سطح مورد بررسی، قوی ترین رابطه در بین فراگیران دختر سال سوم مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یمینی، مرتضی، و تحریری، عبدالرضا. (1384). اضطراب کلاس زبان خارجی در بین فراگیران زبان انگلیسی و ارتباط آن با عزت نفس. مجله زبانشناسی کاربردی، 9(1)، 101-129. SID. https://sid.ir/paper/55231/fa

    Vancouver: کپی

    یمینی مرتضی، تحریری عبدالرضا. اضطراب کلاس زبان خارجی در بین فراگیران زبان انگلیسی و ارتباط آن با عزت نفس. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1384؛9(1):101-129. Available from: https://sid.ir/paper/55231/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی یمینی، و عبدالرضا تحریری، “اضطراب کلاس زبان خارجی در بین فراگیران زبان انگلیسی و ارتباط آن با عزت نفس،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 9، no. 1، pp. 101–129، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55231/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button