مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزش برند بر سودآوری شرکت

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 21

چکیده

 برند یکی از ارزشمندترین دارایی های نامشهود هر شرکت است که مدیریت مناسب آن می تواند راه را برای رسیدن به سهم بیش تر بازار و سودآوری بیش تر در هر صنعتی هموار سازد. از آنجاکه ارزش برند می تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر فروش و متعاقب آن سودآوری شرکت باشد, بنابراین در این پژوهش رابطه سودآوری با ارزش برند شرکت بررسی شده است. ارزش برند از دو منظر بازاریابی و مالی قابل بررسی است که در این پژوهش با استفاده از معیار کیو-توبین (یکی از سنجه های محاسبه ارزش برند از دیدگاه مالی) برآورد شده است. نمونه مورد بررسی در این تحقیق شرکت های صنایع دارویی, مواد غذایی, فلزات, پتروشیمی و صنعت سیمان در بین سال های 1384تا 1393 را شامل می شود. جهت آزمون فرضیه ها در قالب داده های تابلویی از نرم افزار EVIEWS استفاده شده است و نتایج خروجی نرم افزار نشان می دهد که ارزش برند تاثیر مثبت و معناداری بر سودآوری شرکت های صنعت مواد غذایی و دارویی (صنایعB2C ) داشته است, ولی بر صنایع پتروشیمی, فلزات و سیمان (صنایعB2B ) تاثیر معناداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصولیان، محمد، عباسپورنوغانی، محمدرضا، و داوری، مهدی. (1395). تاثیر ارزش برند بر سودآوری شرکت. چشم انداز مدیریت مالی، 6(2 (14))، 9-21. SID. https://sid.ir/paper/502959/fa

    Vancouver: کپی

    اصولیان محمد، عباسپورنوغانی محمدرضا، داوری مهدی. تاثیر ارزش برند بر سودآوری شرکت. چشم انداز مدیریت مالی[Internet]. 1395؛6(2 (14)):9-21. Available from: https://sid.ir/paper/502959/fa

    IEEE: کپی

    محمد اصولیان، محمدرضا عباسپورنوغانی، و مهدی داوری، “تاثیر ارزش برند بر سودآوری شرکت،” چشم انداز مدیریت مالی، vol. 6، no. 2 (14)، pp. 9–21، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button