مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش عوامل زمینه ای موثر در تقلب تحصیلی دانش آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته

صفحات

 صفحه شروع 126 | صفحه پایان 135

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی عوامل زمینه ای موثر بر انجام تقلب تحصیلی با رویکرد تحلیل آمیخته از نوع روش اکتشافی است. جامعه پژوهش شامل معلمان و دانش آموزان سال سوم مقطع دوره اول متوسطه شهرستان چالدران استان آذربایجان غربی است. شرکت کنندگان در پژوهش, برای مصاحبه با معلمان, شامل 13 نفر و برای گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای از دانش آموزان, شامل 168 نفر است که بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به شیوه تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها در میان معلمان از مصاحبه حضوری و در میان دانش آموزان, از پرسشنامه محقق ساخته عوامل زمینه ای موثر بر تقلب تحصیلی حاصل از تحلیل مصاحبه های انجام شده از معلمان و نیز پرسشنامه تقلب تحصیلی آندرمن و همکاران (2010) با تایید روایی توسط صاحب نظران و با ضریب پایایی آلفای کرونباخ, به ترتیب, 0.77 و 0.79 استفاده شد. برای تحلیل داده ها, از روش های آمار توصیفی و مدل تحلیل مسیر با SPSS18 و AMOS18 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد از نظر معلمان, نوع ارزشیابی, شرایط اجرای آزمون و نظارت, ویژگی ها و روش های معلم, برخورد نکردن با افراد متقلب, تاثیرات گروه همسال و انتظارات محیطی و از نظر دانش آموزان, نوع ارزشیابی, شرایط اجرای آزمون و نظارت, ویژگی ها و روش های معلم, تاثیرات گروه همسال و انتظارات محیطی در اقدام به انجام تقلب تحصیلی موثر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یارمحمدزاده، پیمان، داداش زاده، مجید، و داداش زاده، وحید. (1395). بررسی نقش عوامل زمینه ای موثر در تقلب تحصیلی دانش آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 13(23 (پیاپی 50))، 126-135. SID. https://sid.ir/paper/503188/fa

    Vancouver: کپی

    یارمحمدزاده پیمان، داداش زاده مجید، داداش زاده وحید. بررسی نقش عوامل زمینه ای موثر در تقلب تحصیلی دانش آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1395؛13(23 (پیاپی 50)):126-135. Available from: https://sid.ir/paper/503188/fa

    IEEE: کپی

    پیمان یارمحمدزاده، مجید داداش زاده، و وحید داداش زاده، “بررسی نقش عوامل زمینه ای موثر در تقلب تحصیلی دانش آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 13، no. 23 (پیاپی 50)، pp. 126–135، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/503188/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button