Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,413
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,925
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری درس علوم دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 26

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر استفاده از روش کلاس معکوس بر یادگیری دانش آموزان در درس علوم انجام گرفت. روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش را کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان قائم شهر در سال تحصیلی 94-95 به تعداد 3860 نفر که در 111 کلاس پایه ششم مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دادند. از میان مدارس شرکت کننده در طرح تدریس تخصصی, یک مدرسه و در آن دو کلاس پایه ششم به روش تصادفی ساده به عنوان گروه های آزمایش و کنترل انتخاب شدند. برای سنجش یادگیری دانش آموزان از پیش آزمون و پس آزمون محقق ساخته استفاده شده که روایی آن توسط متخصصان تایید شده است و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ, 0.78 به دست آمده است. برای تحلیل داده ها نیز از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از تاثیر استفاده از روش کلاس معکوس بر یادگیری دانش آموزان در درس علوم بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی فر، محمدصادق، تقوایی یزدی، مریم، و نیازآذری، کیومرث. (1395). تاثیر استفاده از رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری درس علوم دانش آموزان دوره ابتدایی. شباک، 2(7 (پیاپی 14) (جلد 1 مطالعات علوم انسانی))، 21-26. SID. https://sid.ir/paper/504105/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی فر محمدصادق، تقوایی یزدی مریم، نیازآذری کیومرث. تاثیر استفاده از رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری درس علوم دانش آموزان دوره ابتدایی. شباک[Internet]. 1395؛2(7 (پیاپی 14) (جلد 1 مطالعات علوم انسانی)):21-26. Available from: https://sid.ir/paper/504105/fa

    IEEE: کپی

    محمدصادق اسماعیلی فر، مریم تقوایی یزدی، و کیومرث نیازآذری، “تاثیر استفاده از رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری درس علوم دانش آموزان دوره ابتدایی،” شباک، vol. 2، no. 7 (پیاپی 14) (جلد 1 مطالعات علوم انسانی)، pp. 21–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/504105/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا