مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش اخلاق حرفه ای بر آوای سازمانی معلمان با میانجی گری فضیلت سازمانی و کار تیمی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اهمیت ارائه دیدگاه ها, پیشنهادات سازنده و نگرش های مثبت در سازمان های اخلاق مدار و نقشی که کار تیمی و فضیلت سازمانی در حس مسؤولیت پذیری و اعتماد در بین معلمان دارد, پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش اخلاق حرفه ای بر آوای سازمانی معلمان با میانجی گری فضیلت سازمانی و کار تیمی در بین معلمان مقطع ابتدایی شهر اردبیل انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان دوره ابتدایی شهر اردبیل به تعداد 3850 نفر بود که از این تعداد 350 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش بر اساس فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای برای جمع آوری داده ها انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد اخلاق حرفه ای, فضیلت سازمانی, کار تیمی و آوای سازمانی استفاده شد. روش آماری مورد استفاده نیز معادلات ساختاری می باشد. یافته ها: نتایج نشان داد که فضیلت سازمانی بر آوای سازمانی (49/0) اثر مستقیم مثبت و معناداری دارد. فضیلت سازمانی بر کار تیمی (61/0) اثر مستقیم مثبت و معناداری دارد. کار تیمی بر اخلاق حرفه ای (57/0) اثر مستقیم مثبت و معناداری دارد. آوای سازمانی بر اخلاق حرفه ای (43/0) اثر مستقیم مثبت و معناداری دارد. فضیلت سازمانی از طریق آوای سازمانی بر اخلاق حرفه ای (21/0) اثر غیر مستقیم مثبت و معناداری دارد. همچنین فضیلت سازمانی از طریق کار تیمی بر اخلاق حرفه ای (34/0) اثر غیر مستقیم و معناداری دارد. ملاحظات اخلاقی: پس از توضیح درباره اهداف مطالعه و اطمینان بخشی به شرکت کنندگان درباره محرمانگی اطلاعات و رضایت شفاهی آنان, پرسشنامه ها بین شرکت گنندگان توزیع گردید. نتیجه گیری: بنا به یافته های پژوهش, مدیران سازمان های آموزشی می توانند به ارتقای اخلاقیات و حمایت از پیشنهادات سازنده در مدارس اقدام کنند و از این طریق به پرورش فضائل سازمانی و کار تیمی در بین معلمان کمک کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، سلیم، زاهدبابلان، عادل، معینی کیا، مهدی، و خالق خواه، علی. (1399). بررسی نقش اخلاق حرفه ای بر آوای سازمانی معلمان با میانجی گری فضیلت سازمانی و کار تیمی. اخلاق زیستی، 10(35 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/505884/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی سلیم، زاهدبابلان عادل، معینی کیا مهدی، خالق خواه علی. بررسی نقش اخلاق حرفه ای بر آوای سازمانی معلمان با میانجی گری فضیلت سازمانی و کار تیمی. اخلاق زیستی[Internet]. 1399؛10(35 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/505884/fa

    IEEE: کپی

    سلیم کاظمی، عادل زاهدبابلان، مهدی معینی کیا، و علی خالق خواه، “بررسی نقش اخلاق حرفه ای بر آوای سازمانی معلمان با میانجی گری فضیلت سازمانی و کار تیمی،” اخلاق زیستی، vol. 10، no. 35 ، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button