مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

355
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ارزش خرده فروشی بر اساس ابعاد منتخب تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه های رفاه، مجموعه سیتی سنتر (هایپراستار) و کوثر)

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 160

چکیده

 محیط پیچیده و پویای فروشگاه ها سبب می شود تا مشتریان برداشت های گوناگونی نسبت به وجهه و محصولات فروشگاه داشته باشند. فروشگاه ها باید در مدیریت تصویر خود در ذهن مشتری فعال باشند. تصویرسازی مطلوب و قدرتمند از فروشگاه نزد مشتری, موجد ارزش برای خرده فروش و نیز خریدار است. ارزش خرده فروشی در آگاهی, تداعی معانی, کیفیت درک شده و وفاداری نسبت به خرده فروش تجلی می یابد. در این پژوهش, تاثیر ابعاد تصویر ذهنی فروشگاهی بر ارزش خرده فروشی در حجم نمونه 250 نفری از مشتریان فروشگاه رفاه, مجموعه سیتی سنتر و کوثر با پرسشنامه مطالعه شد. 11 فرضیه, با تحلیل مسیر, به کمک نرم افزار ایموس آزمون شده است. نتایج پژوهش حاکی از تاثیر 6 بعد تصویر ذهنی فروشگاه بر ارزش خرده فروش و نیز تاثیر مثبت سایر ابعاد ارزش خرده فروشی بر وفاداری به خرده فروش است. با توجه به پیشنهادها, می توان ادراکات منفی تصویر ذهنی خریدار نسبت به فروشگاه را تعدیل نمود و جایگاه مطلوب را حفظ کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدشفیعی، مجید، یاوری، زهرا، و قربانیان، پریسا. (1394). تحلیل ارزش خرده فروشی بر اساس ابعاد منتخب تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه های رفاه, مجموعه سیتی سنتر (هایپراستار) و کوثر). تحقیقات بازاریابی نوین، 5(3 (پیاپی 18) )، 143-160. SID. https://sid.ir/paper/506598/fa

    Vancouver: کپی

    محمدشفیعی مجید، یاوری زهرا، قربانیان پریسا. تحلیل ارزش خرده فروشی بر اساس ابعاد منتخب تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه های رفاه, مجموعه سیتی سنتر (هایپراستار) و کوثر). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(3 (پیاپی 18) ):143-160. Available from: https://sid.ir/paper/506598/fa

    IEEE: کپی

    مجید محمدشفیعی، زهرا یاوری، و پریسا قربانیان، “تحلیل ارزش خرده فروشی بر اساس ابعاد منتخب تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه های رفاه, مجموعه سیتی سنتر (هایپراستار) و کوثر)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 3 (پیاپی 18) ، pp. 143–160، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button