مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی معیارهای اعتبارسنجی توزیع کنندگان استیل در بازار ایران از منظر مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 37

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف ارزیابی و شناسایی مهمترین معیارهای تعیین کننده در انتخاب توزیع کنندگان عمده از جانب مشتریان خرده فروش در بازار استیل ایران صورت گرفته است و شرکت توزیع کننده استیل آروین به عنوان مورد مطالعه در نظر گرفته شد. تحقیق از نوع پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده , از پرسشنامه ای که به طور ترکیبی از منابع مختلف موجود در ادبیات طراحی شده, استفاده شد. نمونه 107 نفری از مشتریان خرده فروش شرکت توزیع کننده استیل آروین در شهر تهران انتخاب گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون های مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تاییدی (CFA) استفاده شده و دو بسته نرم افزاری SPSS و LISREL به کار گرفته شدند. در مجموع نه معیار به عنوان اصلی ترین معیارهای انتخاب توزیع کننده از دیدگاه مشتریان شناسایی شد. این معیارها عبارتند از: «توان مدیریتی», «توان بازاریابی», «شدت روابط», «توان لجستیکی», «توان مالی», «تسهیلات فیزیکی», «پوشش بازار», «خط محصول» و «شهرت» توزیع کننده. یافته های تحقیق نشان داد تاثیر «توان مدیریتی», «توان بازاریابی», «شدت روابط», «توان لجستیکی», «توان مالی», «تسهیلات فیزیکی», «پوشش بازار» و «شهرت» بر انتخاب توزیع کننده معنی دار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشبکی، اصغر، عیدی، فاطمه، و بخشی زاده، علیرضا. (1394). ارزیابی معیارهای اعتبارسنجی توزیع کنندگان استیل در بازار ایران از منظر مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین، 5(4 (پیاپی 19) )، 21-37. SID. https://sid.ir/paper/506601/fa

    Vancouver: کپی

    مشبکی اصغر، عیدی فاطمه، بخشی زاده علیرضا. ارزیابی معیارهای اعتبارسنجی توزیع کنندگان استیل در بازار ایران از منظر مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(4 (پیاپی 19) ):21-37. Available from: https://sid.ir/paper/506601/fa

    IEEE: کپی

    اصغر مشبکی، فاطمه عیدی، و علیرضا بخشی زاده، “ارزیابی معیارهای اعتبارسنجی توزیع کنندگان استیل در بازار ایران از منظر مشتریان،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 4 (پیاپی 19) ، pp. 21–37، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506601/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button