مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوش نگرش متقاضیان ورود به دوره دکتری و اعضای هیات علمی نسبت به شیوه های متفاوت داوطلبان گزینش ورود به دوره های دکتری

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 260

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف کاوش, توصیف و تشریح نگرش و نظرات داوطلبان ورود به دوره دکتری و اعضای هیات علمی نسبت به روش گزینش متقاضیان ورود به دوره های دکتری به شیوه های متفاوت گزینش (غیرمتمرکز و نیمه متمرکز) انجام شد. روش: به این منظور از رویکرد روش های ترکیبی استفاده شد و داده ها طی دو مرحله از دانشگاهیان و همچنین متخصصین در حوزه های مختلف جمع آوری شد. در مرحله کیفی با حدود 70 تن از استادان و دانشجویان رشته های مختلف به صورت فردی و در قالب گروه های کانونی مصاحبه شد, طی مرحله تحلیل داده های کیفی با استفاده از روش کدگذاری باز, مفاهیم و مقوله هایی که در این حوزه دغدغه ذهنی ذی نفعان بود شناسایی شد. در بخش کمی, با مشارکت بیش از 500 نفر از دانشگاهیان دانشگاه های شهر تهران, پرسشنامه های محقق ساخته با دقت بسیار بالا اجرا و تحلیل شد. اولویت اجرایی به ویژه در بخش های اجرایی به پژوهش کیفی و یافته های تحلیل های کیفی داده شده است. بحث: بحث برمبنای یافته های تحلیل کیفی انجام شد و یافته های بخش کمی در هر قسمت به منظور مقایسه, تایید یا بیان موارد مغایرت با یافته های کیفی ارائه شده اند. نتایج: نتایج نشان داد که بین استادان و دانشجویان در نگاه به شیوه گزینش نیمه متمرکز تفاوت معناداری دیده می شود, به گونه ای که استادان تمایل دارند دانشگاه سهم بیشتری در گزینش داوطلبان ورود به دوره دکتری داشته باشد, ولی داوطلبان علاقه مندند که به سازمان سنجش در فرایند گزینش سهم بیشتری اختصاص داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یونسی، جلیل. (1395). کاوش نگرش متقاضیان ورود به دوره دکتری و اعضای هیات علمی نسبت به شیوه های متفاوت داوطلبان گزینش ورود به دوره های دکتری. اندازه گیری تربیتی، 6(22 )، 227-260. SID. https://sid.ir/paper/507671/fa

    Vancouver: کپی

    یونسی جلیل. کاوش نگرش متقاضیان ورود به دوره دکتری و اعضای هیات علمی نسبت به شیوه های متفاوت داوطلبان گزینش ورود به دوره های دکتری. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1395؛6(22 ):227-260. Available from: https://sid.ir/paper/507671/fa

    IEEE: کپی

    جلیل یونسی، “کاوش نگرش متقاضیان ورود به دوره دکتری و اعضای هیات علمی نسبت به شیوه های متفاوت داوطلبان گزینش ورود به دوره های دکتری،” اندازه گیری تربیتی، vol. 6، no. 22 ، pp. 227–260، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507671/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button