مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تلفیق دو روش ارزیابی مبتنی بر عملکرد لاگ‎بوک– داپز (Logbook –DOPS) در کارآموزی عرصه دانشجویان کارشناسی هوشبری

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف: از وظایف برنامه ریزان آموزش دنبال کردن برنامه های پویا با هدف ارتقای مستمر و ایجاد فرصت یادگیری بهینه برای یادگیرندگان است. از چالش های مهم آموزش بالینی, تمایل مدرسین به استفاده از روش های آموزشی سنتی و دشواری ارزیابی و نظارت بر فعالیت های دانشجو در کارآموزی است. این مطالعه با هدف تلفیق روش های ارزیابی مبتنی بر عملکرد, لاگ بوک داپز (مشاهده مستقیم مهارت انجام رویه های بالینی) در ارایه و ارزشیابی کارآموزی عرصه دانشجویان کارشناسی هوشبری انجام شد. روش بررسی: این مطالعه دانش پژوهی با سنجش از طریق ارزشیابی و فقط پس آزمون, از تابستان سال1390 برای اولین بار در کشور انجام شد و طی مراحل نیازسنجی, طراحی, اجرا و ارزشیابی کارآموزی به روش تلفیقی با مشارکت 17 دانشجوی دوره اول کارشناسی هوشبری دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفت. داده های حاصل از اجرا و ارزشیابی کارآموزی با روش های آمار توصیفی در نرم افزار SPSS 16 تحلیل شد. یافته ها: مشارکت کنندگان, میزان تاثیر روش تلفیقی را در حیطه های مختلف یادگیری, تعامل با گروه های مختلف درمانی و ارزیابی کلی آموزش, به ترتیب 70.6, 76.5 و 100% متوسط به بالا اعلام نمودند, دستیابی به اهداف کلی آموزشی دوره در همه موارد, خوب و بسیار خوب نشان داده شد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از اجرای کارآموزی نشان داد شیوه تلفیقی از دیدگاه ذینفعان, در هدایت فعالیت های دانشجویان در طول دوره و تعامل آنان با دیگر گروه ها, موفق عمل کرده است. به عبارتی, استفاده از این الگو می تواند در ارتقای عملکرد تیمی در آموزش, افزایش کسب مهارت های بالینی و یادگیری عمیق تر کمک موثری نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرحسینی، فخرالسادات، منوچهری، هومان، موسوی، سولماز، حسن شیری، فاطمه، بیگدلی، شعله، رحیمی مقدم، زهرا، و حسینی، میمنت. (1396). تلفیق دو روش ارزیابی مبتنی بر عملکرد لاگ‎بوک– داپز (Logbook –DOPS) در کارآموزی عرصه دانشجویان کارشناسی هوشبری. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(27 )، 46-56. SID. https://sid.ir/paper/507781/fa

    Vancouver: کپی

    میرحسینی فخرالسادات، منوچهری هومان، موسوی سولماز، حسن شیری فاطمه، بیگدلی شعله، رحیمی مقدم زهرا، حسینی میمنت. تلفیق دو روش ارزیابی مبتنی بر عملکرد لاگ‎بوک– داپز (Logbook –DOPS) در کارآموزی عرصه دانشجویان کارشناسی هوشبری. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(27 ):46-56. Available from: https://sid.ir/paper/507781/fa

    IEEE: کپی

    فخرالسادات میرحسینی، هومان منوچهری، سولماز موسوی، فاطمه حسن شیری، شعله بیگدلی، زهرا رحیمی مقدم، و میمنت حسینی، “تلفیق دو روش ارزیابی مبتنی بر عملکرد لاگ‎بوک– داپز (Logbook –DOPS) در کارآموزی عرصه دانشجویان کارشناسی هوشبری،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 27 ، pp. 46–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507781/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button