مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سبک تصمیم گیری و یادگیری خودراهبر در دانشجویان هوشبری

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: یادگیری خودراهبر مهارتی ضروری برای آموزش نوین بوده و می تواند به وسیله شیوه های گوناگون تصمیم گیری افراد تحت تاثیر قرار گیرد. این مطالعه ارتباط سبک های مختلف تصمیم گیری و یادگیری خودراهبر را در دانشجویان هوشبری مورد بررسی قرار داده است.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی همبستگی, بر روی 147 نفر از دانشجویان هوشبری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد که به روش سرشماری انتخاب شده بودند در تابستان سال 1393 انجام شد. از پرسشنامه های سبک های تصمیم گیری عمومی بروس و اسکات و خودراهبری در یادگیری چنگ و همکاران استفاده شد. روایی آن ها با استفاده از روایی محتوا تایید و پایایی آن ها از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.74 و 0.94 برآورد گردید. پرسشنامه ها به شیوه خودگزارشی توسط دانشجویان تکمیل و داده ها با استفاده از آزمون های کای دو, من- ویتنی, کروسکال والیس و ضریب همبستگی اسپیرمن و به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معنی داری در این مطالعه 0.05 در نظر گرفته شد.یافته ها: میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه 25.38±8.66 بود و اکثر مشارکت کنندگان را دانشجویان خانم (%85.7) تشکیل می دادند. سبک تصمیم گیری غالب در بیشتر افراد سبک منطقی و بعد غالب در یادگیری خودراهبر, انگیزه یادگیری بود. نمرات تمامی ابعاد تصمیم گیری و یادگیری خودراهبر, به استثنای سبک تصمیم گیری شهودی و بعد ارتباطات بین فردی در دو جنس, تفاوت معنی داری داشت. یادگیری خودراهبر با سبک تصمیم گیری منطقی همبستگی مثبت (0.644) و با سبک های اجتنابی (-0.680) و آنی (-0.707) همبستگی منفی معنی دار داشت و سبک تصمیم گیری منطقی با سبک های تصمیم گیری اجتنابی (-0.345) و آنی (-0.675) همبستگی منفی معنی دار داشت.بحث و نتیجه گیری: سبک تصمیم گیری منطقی قوی ترین ارتباط را با یادگیری خودراهبر در دانشجویان تحت مطالعه داشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهنچیان، محمدرضا، و عصاررودی، عبدالقادر. (1394). ارتباط سبک تصمیم گیری و یادگیری خودراهبر در دانشجویان هوشبری. علوم مراقبتی نظامی، 2(1 (مسلسل 3))، 24-32. SID. https://sid.ir/paper/258864/fa

    Vancouver: کپی

    آهنچیان محمدرضا، عصاررودی عبدالقادر. ارتباط سبک تصمیم گیری و یادگیری خودراهبر در دانشجویان هوشبری. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1394؛2(1 (مسلسل 3)):24-32. Available from: https://sid.ir/paper/258864/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا آهنچیان، و عبدالقادر عصاررودی، “ارتباط سبک تصمیم گیری و یادگیری خودراهبر در دانشجویان هوشبری،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 2، no. 1 (مسلسل 3)، pp. 24–32، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button