Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

818
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

243
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 323 | صفحه پایان 328

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی از طرف دانشجویان برای ارتقای عملکرد دانشکده دندانپزشکی بسیار مهم است. برای این منظور نیاز به ابزار روا و پایا وجود دارد. هدف از پژوهش حاضر تهیه و رواسازی پرسشنامه ارزیابی هیات علمی توسط دانشجویان بود.روش بررسی: در مرحله اول ویژگی های استاد ایده آل بر اساس دیدگاه های گروهی پانزده نفره از استادان دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی با استفاده از روش گروه اسمی (Nominal group technique) به دست آمد. از مجموع این ویژگی ها و پرسش نامه های به کارگرفته شده در مقالات مشابه و معتبر و حذف موارد مشترک, پرسش نامه ای تهیه شد که در مراحل بعدی با محاسبه شاخص اعتبار محتوا Content Validity Index (CVI), نسبت اعتبار محتواContent Validity Ratio (CVR) و ضریب آلفا کرونباخ مورد سنجش روایی و پایایی قرار گرفت.یافته ها: پرسشنامه ابتدایی شامل 94 ویژگی و چهار درون مایه به شرح زیر بود: درون مایه اخلاق, درون مایه توانایی علمی, درون مایه توانایی عملی و درون مایه مدیریت. در مرحله تعیین CVR تعداد 23 ویژگی که CVR<0.33 داشتند و در مرحله تعیین CVI, تعداد بیست ویژگی دیگر که CVR<0.79 داشتند, حذف شدند. پایایی کلی این پرسشنامه حاوی 54 ویژگی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ معادل 0.96 به دست آمد.نتیجه گیری: با توجه به آشنایی گروه متخصص طراح پرسشنامه به جنبه های مختلف عملکرد آموزشی هیات علمی, به کارگیری روش های مختلف تایید روایی و پایایی و همچنین توجه به فرهنگ بومی, این ابزار را می توان برای انجام مطالعات در بسترهای مشابه در ایران مورد استفاده قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، هادی، ابن احمدی، آرزو، معزی زاده، مریم، و گرامی پور، مسعود. (1394). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 28(4)، 323-328. SID. https://sid.ir/paper/508445/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی هادی، ابن احمدی آرزو، معزی زاده مریم، گرامی پور مسعود. ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1394؛28(4):323-328. Available from: https://sid.ir/paper/508445/fa

    IEEE: کپی

    هادی قاسمی، آرزو ابن احمدی، مریم معزی زاده، و مسعود گرامی پور، “ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 28، no. 4، pp. 323–328، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/508445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا