مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

866
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رسانه و تعلق پذیری ملی: مطالعه ای در باب تاثیر رسانه های جمعی بر تعلق پذیری ملی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف اساسی پژوهش حاضر, تعیین رابطه بین عوامل اجتماعی و میزان قوم گرایی شهروندان شهر تبریز می باشد. در ارتباط با متغیرهای تحقیق, به لحاظ نظری از دیدگاه های اسمیت, تامپسون, جنکیز,گیدنز,..., استفاده شده است. روش تحقیق پیمایشی بوده و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بسته پاسخ می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل شهروندان زن و مرد شهر تبریز می باشد که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه به تعداد 400 نفر و به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شده اند. پس از جمع آوری پرسشنامه ها, اطلاعات لازم توسط نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جهت آزمون فرضیات نیز به تناسب سطح متغیرها, از آزمون ضریب همبستگیr پیرسون, تحلیل رگرسیون استفاده شده است. بر اساس نتایج تحقیق, میانگین قوم گرایی در بین شهروندان شهر تبریز 74.54 می باشد که نشان می دهد به نسبت بالایی از پاسخ دهندگان پایبند هویت ملی و ارزش های ملی خود می باشند. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان می دهد, متغیرهای شبکه های ماهواره ای, شبکه های اجتماعی و رسانه ها 22.8 درصد تغییرات متغیر تعلق پذیری ملی را تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آذریان، علی، ساروخانی، باقر، و نوابخش، مهرداد. (1396). رسانه و تعلق پذیری ملی: مطالعه ای در باب تاثیر رسانه های جمعی بر تعلق پذیری ملی. مطالعات میان فرهنگی، 12(31 )، 93-115. SID. https://sid.ir/paper/508836/fa

    Vancouver: کپی

    آذریان علی، ساروخانی باقر، نوابخش مهرداد. رسانه و تعلق پذیری ملی: مطالعه ای در باب تاثیر رسانه های جمعی بر تعلق پذیری ملی. مطالعات میان فرهنگی[Internet]. 1396؛12(31 ):93-115. Available from: https://sid.ir/paper/508836/fa

    IEEE: کپی

    علی آذریان، باقر ساروخانی، و مهرداد نوابخش، “رسانه و تعلق پذیری ملی: مطالعه ای در باب تاثیر رسانه های جمعی بر تعلق پذیری ملی،” مطالعات میان فرهنگی، vol. 12، no. 31 ، pp. 93–115، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/508836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button