مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مهارت های ارتباطی مدیران در توسعه کسب و کار با تاکید بر مشتری مداری

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 152

چکیده

 خدمت به مشتری قدیمی ترین و درعین حال تازه ترین مساله برای هر کسب و کار است. مطمئن ترین راه برای ادامه حیات و موفقیت کسب و کارها آن است که با کیفیت خدمات, همواره درخاطر مشتریان باقی بمانند. هدف این مقاله, بررسی نقش مهارت های ارتباطی مدیران درتوسعه و موفقیت کسب و کار آن ها با تاکید بر مشتری مداری است. چارچوب نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات, جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. شاخص مهارت های ارتباطی, خودگشودگی, مهارت همدلی, حمایت اجتماعی, مهارت اجتماعی, نفوذ آرمانی و الهام بخشی, خودنظمی, تحریک فرهیختگی, مثبت گرایی که از نظریه های نفوذ اجتماعی, مدیریت حریم ارتباطات, سلسله مراتب نیازهای مازلو, نیازهای بالفعل مورای, رابرت کتس, نقض انتظارات, رهبری پر جاذبه (وبر, هاوس), متقاعد سازی (هاولند), نظریه التون مایو و رهبری تحول آفرین باس استخراج شده است. شاخص های مدیریت مشتری عبارتند از: شفافیت و اطلاع رسانی به مشتری, سرعت در ارائه خدمت, صحت در ارائه خدمت, زیبایی فضای ارائه خدمت, انعطاف پذیری در ارائه خدمت, رعایت عدالت در ارائه خدمت, ارزش قائل شدن به نظرات ارباب رجوع می باشد. جامعه آماری, مدیران بنگاه های کسب و کار در شهر کرمان که با توجه به تقسیم بندی تعداد کارکنان اصناف شهر کرمان به سه دسته کوچک, متوسط و بزرگ, مدیران بنگاه های کسب و کار متوسط می باشد. این مقاله مبتنی بر روش کیفی است و تحلیلی- نظری می باشد و از روش های اسنادی, مصاحبه عمیق و ساخت نیافته کتابخانه ای و مصاحبه با مطلعین و سوالات در سال 1396 جمع آوری و تحلیل شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی، سمیه سادات، عقیلی، سیدوحید، هاشم زهی، نوروز، و فرهنگی، علی اکبر. (1397). نقش مهارت های ارتباطی مدیران در توسعه کسب و کار با تاکید بر مشتری مداری. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 10(2 (مسلسل 38) )، 127-152. SID. https://sid.ir/paper/510329/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی سمیه سادات، عقیلی سیدوحید، هاشم زهی نوروز، فرهنگی علی اکبر. نقش مهارت های ارتباطی مدیران در توسعه کسب و کار با تاکید بر مشتری مداری. مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1397؛10(2 (مسلسل 38) ):127-152. Available from: https://sid.ir/paper/510329/fa

    IEEE: کپی

    سمیه سادات مهدوی، سیدوحید عقیلی، نوروز هاشم زهی، و علی اکبر فرهنگی، “نقش مهارت های ارتباطی مدیران در توسعه کسب و کار با تاکید بر مشتری مداری،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 10، no. 2 (مسلسل 38) ، pp. 127–152، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510329/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button