مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,284
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گفتار خودمحور و عملکرد کودکان پیش دبستانی در تکلیف برج لندن

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 82

چکیده

 کودکان در بازی یا هنگام انجام تکلیف با خود صحبت می کنند (گفتار خودمحور). هدف پ‍‍ژوهش حاضر بررسی پدیده گفتار خودمحور در نمونه کودکان ایرانی بود. سوالات پژوهش عبارت بودند از: آیا کودکان ایرانی در حین انجام تکلیف با خود صحبت می کنند؟ آیا رابطه ای بین گفتار خودمحور کودکان و عملکرد آن ها وجود دارد؟ آیا دشواری تکلیف نقشی در تولید گفتار خودمحور دارد؟ عملکرد 32 کودک پنج ساله در تکلیف برج لندن, که شامل موقعیت هایی آسان و دشوار است, مشاهده شد و صحبت های ضبط شده آن ها حین انجام تکلیف کدگذاری شد. نتایج تحقیق نشان داد که میزان گفتار اجتماعی بیش از گفتار خودمحور کودکان بود. میزان بیشتر گفتار خودمحور با عملکرد بهتر کودکان در تکلیف برج لندن همراه بود. نتایج مربوط به اثر دشواری یا آسانی تکلیف بر تولید گفتار خودمحور مطابق با فرضیه پژوهش نبود. اما شواهدی مبنی بر تاثیر دشواری متناسب تکلیف بر تولید گفتار خودمحور به دست آمد. ایجاد نگرشی مثبت در بین والدین و معلمان در مورد این رفتار کودکان و بهره گیری از آن در امور آموزشی از کاربردهای تلویحی نتایج پژوهش حاضر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، زهرا، پیله چیان، ملیحه، و طاهری، مهدیه. (1389). گفتار خودمحور و عملکرد کودکان پیش دبستانی در تکلیف برج لندن. تفکر و کودک، 1(2)، 65-82. SID. https://sid.ir/paper/510391/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی زهرا، پیله چیان ملیحه، طاهری مهدیه. گفتار خودمحور و عملکرد کودکان پیش دبستانی در تکلیف برج لندن. تفکر و کودک[Internet]. 1389؛1(2):65-82. Available from: https://sid.ir/paper/510391/fa

    IEEE: کپی

    زهرا طبیبی، ملیحه پیله چیان، و مهدیه طاهری، “گفتار خودمحور و عملکرد کودکان پیش دبستانی در تکلیف برج لندن،” تفکر و کودک، vol. 1، no. 2، pp. 65–82، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button