مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,157
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 73

چکیده

 مشکل در ریاضیات, ناتوانی در انجام مهارت های مربوط به حساب است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی عملکرد دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته بود. به این منظور از بین جامعه آماری که شامل کلیه دانش آموزان پایه چهارم, پنجم و ششم ابتدایی مدرسه ویژه اختلال های یادگیری و مدارس عادی شهرستان بیله سوار در سال تحصیلی 94-1393 بود, 40 دانش آموز با اختلال ریاضی و عادی از میان جامعه آماری به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل پرسشنامه محقق ساخته, آزمون هوشی ریون, آزمون ریاضی کی مت, آزمون برج لندن و آزمون عملکرد پیوسته بودند. روش پژوهش حاضر عل‍ی- مقایسه ای از نوع مقطعی انجام شد. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین دو گروه دانش آموزان با اختلال ریاضی و گروه عادی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته تفاوت معنی داری وجود دارد. بدین معنی که بین توانایی برنامه ریزی- حل مساله و نگهداری توجه دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی و گروه عادی تفاوت معنی داری وجود دارد. بنابر یافته های این پژوهش می توان نتیجه گیری نمود توانایی برنامه ریزی- حل مساله و نگهداری توجه دانش آموزان با اختلال ریاضی ضعیف بوده و نیازمند توجه هر چه بیشتر دست اندرکاران تعلیم و تربیت می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، اسماعیل. (1394). مقایسه عملکرد دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته. ناتوانی های یادگیری، 4(3 (پیاپی 14))، 56-73. SID. https://sid.ir/paper/210113/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی اسماعیل. مقایسه عملکرد دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 14)):56-73. Available from: https://sid.ir/paper/210113/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل سلیمانی، “مقایسه عملکرد دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی در آزمون برج لندن و مقیاس عملکرد پیوسته،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 3 (پیاپی 14)، pp. 56–73، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210113/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button