مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه پذیرش و تعهد بر عملکرد خانواده و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای آسیب های جسمی-حرکتی با هوش بهنجار

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 89

چکیده

 مقدمه و اهداف: هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان سرزندگی تحصیلی دانش آموزان و عملکرد خانواده مادران فرزندان دارای آسیب های جسمی-حرکتی بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون بود. بدین منظور 30 نفر از کودکان مبتلا به ناتوانی های جسمی-حرکتی و مادران آن ها به روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه 15 نفره آزمایش و گواه تقسیم شدند. هر دو گروه فرم مشخصات فردی, پرسشنامه عملکرد خانواده و سرزندگی تحصیلی را تکمیل کردند و افراد گروه آزمایش در 10 جلسه دوساعته تحت درمان آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد قرار گرفتند. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: یافته های به دست آمده در ارتباط با اثربخشی مداخله بر سطح عملکرد خانواده و سرزندگی تحصیلی نشان داد در گروه آزمایش تفاوت بین پیش آزمون با پس آزمون و پیش آزمون با پیگیری معنادار است (p <0. 05). نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش حاضر مبنی بر تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر عملکرد خانواده و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان, این روش می تواند برای بهبود این متغیرها برای مادران و دانش آموزان مبتلا به آسیب های جسمی-حرکتی به کار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بینائی خواجکینی، طاهره، تجلی، پریسا، و شریعت باقری، محمدمهدی. (1400). اثربخشی آموزش برنامه پذیرش و تعهد بر عملکرد خانواده و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای آسیب های جسمی-حرکتی با هوش بهنجار. طب توانبخشی، 10(1 )، 79-89. SID. https://sid.ir/paper/510627/fa

    Vancouver: کپی

    بینائی خواجکینی طاهره، تجلی پریسا، شریعت باقری محمدمهدی. اثربخشی آموزش برنامه پذیرش و تعهد بر عملکرد خانواده و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای آسیب های جسمی-حرکتی با هوش بهنجار. طب توانبخشی[Internet]. 1400؛10(1 ):79-89. Available from: https://sid.ir/paper/510627/fa

    IEEE: کپی

    طاهره بینائی خواجکینی، پریسا تجلی، و محمدمهدی شریعت باقری، “اثربخشی آموزش برنامه پذیرش و تعهد بر عملکرد خانواده و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای آسیب های جسمی-حرکتی با هوش بهنجار،” طب توانبخشی، vol. 10، no. 1 ، pp. 79–89، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510627/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button