مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستان های دولتی)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 76

چکیده

 با توجه به آثار مثبت سنجش اثربخشی در بخش دولتی, نیاز به سامانه ای برای اندازه گیری اثربخشی در سازمان های دولتی ایران انکارناپذیر است. سازمان های دولتی مجموعه متنوعی از خدمات را به گروه های متعددی از شهروندان, با انتظارات و توقعاتی متفاوت, عرضه می کنند. تعدد و تنوع خدمات و تفاوت دیدگاه های خدمت گیرندگان باعث می شود که اندازه گیری اثربخشی به راحتی امکان پذیر نباشد. هدف این پژوهش ارائه مدلی برای سنجش اثربخشی در بخش خدمات دولتی است. برای سنجش اثربخشی چهار بعد: خدمات عرضه شده به جامعه و شهروندان, برداشت ذهنی و رضایتمندی ارباب رجوع یا شهروندان, بهبود و ارتقاء شرایط جامعه, نتایج ناخواسته و منفی حاصل از عرضه خدمات سازمان اندازه گیری و با استفاده از روش دلفی شاخص های چهار بعد اثربخشی تعیین شده است. از طریق تحلیل سلسله مراتبی ضریب اهمیت و میزان اولویت هر شاخص نسبت به شاخص دیگر تعیین و مدل سنجش اثربخشی در سازمان های دولتی تدوین شده است. مدل بالا در بیمارستان های دولتی عملیاتی و شاخص های سنجش اثربخشی و ضرایب آن تعیین شده است. اولویت و اهمیت هر شاخص با توجه به چهار بعد اثربخشی در بیمارستان های دولتی مشخص و درنهایت مدلی برای سنجش اثربخشی در بیمارستان های دولتی شکل گرفته است. ازآنجاکه عناصر تشکیل دهنده این مدل تاکنون با جامعیتی که در این مقاله عرضه شده است, بررسی و ارزیابی نشده اند, خروجی این پژوهش را باید سهم مقاله در توسعه مدیریت دولتی به شمار آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمان سرشت، حسین، و موسوی کاشی، زهره. (1394). مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستان های دولتی). چشم انداز مدیریت دولتی، -(24 )، 59-76. SID. https://sid.ir/paper/511937/fa

    Vancouver: کپی

    رحمان سرشت حسین، موسوی کاشی زهره. مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستان های دولتی). چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1394؛-(24 ):59-76. Available from: https://sid.ir/paper/511937/fa

    IEEE: کپی

    حسین رحمان سرشت، و زهره موسوی کاشی، “مدلی برای سنجش اثربخشی خدمات عمومی (آزمونی در بیمارستان های دولتی)،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. -، no. 24 ، pp. 59–76، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button