مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ارزش های خرید اینترنتی حساسیت قیمتی و تنوع طلبی خریداران

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 146

چکیده

 دسترسی آسان به اطلاعات, امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری از امکاناتی که اینترنت در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است, قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. فروشندگان اینترنتی در مقایسه با قیمت های خرده فروشی, به منظور افزایش فروش اغلب قیمت های پایین تری را پیشنهاد می کنند. با این حال, مطالعات اخیرا نشان می دهد که حتی مشتریان حساس به قیمت, از فروشگاه های اینترنتی ارایه دهنده قیمت پایین خرید نمی کنند. بلکه, ارزش محرک کلیدی تصمیم گیری مشتری در اقتصاد و بازاریابی در نظر گرفته شده است. لذا باید تلاشی در برای شناسایی عواملی که بر ارزش های خرید اینترنتی تاثیر دارند, انجام گیرد. این پژوهش با هدف مطالعه عوامل موثر بر ارزش های مصرف کننده و با روش پژوهش پیمایشی از نوع توصیفی - علی دست به بررسی جامعه آماری افرادی که حداقل یکبار خرید اینترنتی داشته اند زده است. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش, از بررسی روابط علت و معلولی بر مبنای روش مدلسازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزارLISREL و روش حداقل مجذورات جزیی از طریق نرم افزار SMART PLS استفاده شده است. نتایج نشان می دهد در حالی که کیفیت سیستم عاملی موثر بر ارزش خرید سودمندانه هست, کیفیت اطلاعات بر هر دو ارزش لذت جویی و سودمندانه تاثیر می گذارد. بر خلاف مطالعات قبلی, کیفیت خدمات بر ارزش لذت جویانه و سودمندانه تاثیری ندارد. به طورکلی, ارزش سودمندانه و لذت جویانه به رضایت مصرف کنندگان اینترنتی منجر می شود و رضایت, به طور قابل توجهی نیت خرید مجدد را ارتقا می دهد. همچنین نتایج نشانگر اثر تعدیل گر حساسیت قیمتی در رابطه کیفیت سیستم و اطلاعات با ارزش سودمندانه و اثر تعدیل گر تنوع طلبی در رابطه کیفیت اطلاعات با ارزش لذت جویانه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الحسینی المدرسی، سیدمهدی، و محمدی، فاطمه. (1394). ارزیابی ارزش های خرید اینترنتی حساسیت قیمتی و تنوع طلبی خریداران. تحقیقات بازاریابی نوین، 5(2 (پیاپی 17) )، 127-146. SID. https://sid.ir/paper/512468/fa

    Vancouver: کپی

    الحسینی المدرسی سیدمهدی، محمدی فاطمه. ارزیابی ارزش های خرید اینترنتی حساسیت قیمتی و تنوع طلبی خریداران. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(2 (پیاپی 17) ):127-146. Available from: https://sid.ir/paper/512468/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی الحسینی المدرسی، و فاطمه محمدی، “ارزیابی ارزش های خرید اینترنتی حساسیت قیمتی و تنوع طلبی خریداران،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 2 (پیاپی 17) ، pp. 127–146، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button