مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بازاریابی سبز بر شهرت شرکت براساس مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول شرکت

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر آگاهی از بازاریابی سبز بر شهرت شرکت براساس مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول شرکت می باشد. این پژوهش در پی پاسخگویی به این سوال است که میزان تأثیر آگاهی از بازاریابی سبز بر روی متغیرهای پژوهش (مسئولیت اجتماعی, اعتبار شرکت و تصویر محصول), چگونه می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریانی است که در سطح شهرستان رشت از محصولات مربوط به شرکت کاله استفاده می نمایند. در این راستا از جدول مورگان برای تعیین حجم نمونه, (360=N ) استفاده شده است. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه تعدیل یافته و خود ساخته محقق استفاده گردید. این پرسشنامه شامل 22 سؤال (گویه) بوده که به بررسی چهار مؤلفه, آگاهی از بازاریابی سبز, مسئولیت اجتماعی, تصویر محصول و شهرت شرکت می پردازد. همچنین جهت بررسی پایائی پرسشنامه, از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. تحلیل داده های بدست آمده از نمونه ها, از آماره های توصیفی با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 18 و روش مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل 8. 80 انجام شده است. رتبه بندی مؤلفه های مربوط به شاخص های بازاریابی سبز, نشان داد که در شاخص های بازاریابی سبز, مؤلفه آگاهی از بازاریابی سبز (با میانگین 58/4) در بالاترین رتبه و مؤلفه مسئولیت اجتماعی (با میانگین 53/4) در پایین ترین رتبه قرار گرفتند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نیز نشان داد که شاخص های برازش مدل پیشنهاد شده, در همه فروض (تأثیر آگاهی از بازاریابی سبز بر مسئولیت اجتماعی (497/0 = S, 36/5=t), تأثیر آگاهی از بازاریابی سبز بر تصویر محصول (280/0 = S, 46/8=t), تأثیر مسئولیت اجتماعی بر اعتبار شرکت (548/0 = S, 74/4=t), تأثیر مسئولیت اجتماعی بر تصویر محصول (108/0 = S, 72/3=t) و تأثیر تصویر محصول بر اعتبار شرکت (497/0 = S, 36/5=t), ابزاری مناسب در پژوهش می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلجوی شهیر، جواد، سیفی زاده، سیمین، و غلامی مبارک آبادی، رقیه. (1397). تأثیر بازاریابی سبز بر شهرت شرکت براساس مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول شرکت. مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری، 1(3 )، 7-18. SID. https://sid.ir/paper/513503/fa

    Vancouver: کپی

    دلجوی شهیر جواد، سیفی زاده سیمین، غلامی مبارک آبادی رقیه. تأثیر بازاریابی سبز بر شهرت شرکت براساس مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول شرکت. مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری[Internet]. 1397؛1(3 ):7-18. Available from: https://sid.ir/paper/513503/fa

    IEEE: کپی

    جواد دلجوی شهیر، سیمین سیفی زاده، و رقیه غلامی مبارک آبادی، “تأثیر بازاریابی سبز بر شهرت شرکت براساس مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول شرکت،” مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری، vol. 1، no. 3 ، pp. 7–18، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button