مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 27

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی بررسی رابطه هویت برند, ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از منظر ماهیت و روش, پژوهشی نوصیفی پیمایشی از نوع همبستگی به شمار می رود برای گرد آوری داده ها در پژوهش حاضر از پرسشنامه های: 1-هویت برند از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجش ارائه شده به وسیله کلر(1389), 2-ارزش درک شده از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجش ارائه شده به وسیله یانگ و پترسون (2004) 3-قصد خرید از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجشی که به وسیله مرادی و زارعی (2011) و جلیل وند و همکاران(2011), 4-رضایتمندی برند که به وسیله الیور(1989), 5-ترجیح برند که به وسیله چانگ و لیو (2009) ارائه شده است, اندازه گیری شدند. جامعه ی آماری این تحقیق جهت گرد آوری اطلاعات مورد نظر, شامل کلیه افراد ساکن شهرک اکباتان می باشد که از محصولات تک, مهرام و صحت استفاده می کنند و تعداد آن ها تقریبا برابر 4400 نفر می باشد. براساس جدول مورگان تعداد نمونه در پژوهش حاضر 380 نفر محاسبه شد که به روش تصادفی انتخاب شده اند و از محصولات مهرام, تک ماکارون, و شامپوهای صحت استفاده نموده اند. در راستای تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها و آزمون فرضیات از روش بررسی معادلات ساختاری بر مبنای حداقل مربعات جزئی و از نرم افزار 3 Smart Plsاستفاده شد. یافته های این پژوهش نشان دارد که بین هویت برند, ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با ترجیح برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همجنین نتایح نشان داد که ترجیح برند بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی فرد، کاظم، خانلری، امیر، و معصومی خلجی، حمیدرضا. (1397). بررسی رابطه هویت برند, ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند. نخبگان علوم و مهندسی، 3(6 )، 15-27. SID. https://sid.ir/paper/515202/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی فرد کاظم، خانلری امیر، معصومی خلجی حمیدرضا. بررسی رابطه هویت برند, ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1397؛3(6 ):15-27. Available from: https://sid.ir/paper/515202/fa

    IEEE: کپی

    کاظم احمدی فرد، امیر خانلری، و حمیدرضا معصومی خلجی، “بررسی رابطه هویت برند, ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 3، no. 6 ، pp. 15–27، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515202/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button