مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص

صفحات

 صفحه شروع 288 | صفحه پایان 295

چکیده

 مقدمه هدف از این تحقیق بررسی نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص بود. روش کار جامعه آماری مورد مطالعه تمامی معلمان مدارس دارای کودکان نیازهای خاص شهر کرج می باشد. روش نمونه گیری به صورت خوشه ای-طبقه ای و تصادفی ساده بود. که براساس فرمول کوکران حجم نمونه آماری 206 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه جمعیت شناختی, پرسشنامه هوش هیجانی بار ان (1997), پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش و جکسون (1981), پرسشنامه استرس شغلی HSE بود. کلیه کارهای آماری با استفاده از نرم افزار spss نسخه 24 انجام گرفت. در تحقیق حاضر به دلیل حجم کم نمونه و همچنین وجود متغیر تعدیلگر, از نرم افزار اسمارت پی ال اس ورژن 2 استفاده شده است. نتایج نتایج تحقیق نشان داد که فرسودگی شغلی بر استرس شغلی با نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص تاثیر دارد. نتیجه گیری بنابراین به نظر می رسد با توجه به مقدار ضریب مسیر تعدیل گر هوش هیجانی (92/0) و مقدار t-value (37/14), هوش هیجانی معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص, باعث تضعیف اثر فرسودگی شغلی بر استرس شغلی می گردد و اثرش را کاهش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نقاشیان، نیلوفر، آفرینش، اکبر، و اسماعیلی، محمدرضا. (1398). نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(ویژه نامه 1 )، 288-295. SID. https://sid.ir/paper/51585/fa

    Vancouver: کپی

    نقاشیان نیلوفر، آفرینش اکبر، اسماعیلی محمدرضا. نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1398؛62(ویژه نامه 1 ):288-295. Available from: https://sid.ir/paper/51585/fa

    IEEE: کپی

    نیلوفر نقاشیان، اکبر آفرینش، و محمدرضا اسماعیلی، “نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 62، no. ویژه نامه 1 ، pp. 288–295، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/51585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button