مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش محرک های محیطی چندحسی در ارتقای تجربه درون فروشگاهی مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در سال های اخیر, با گسترش صنایع خدماتی بیش از هر زمان دیگر رقابت در خرده فروشی ها افزایش یافته است. خرده فروشی ها با ایجاد محیط فروشگاهی جذاب و هیجان انگیز می توانند بر رقبای خود غلبه کنند. هدف پژوهش حاضر, کمک به بازاریابان, مدیران و صاحبان فروشگاه ها در ایجاد تجربه ای به یادماندنی برای مشتریان خود با به کارگیری مناسب محرّک های محیطی چندحسی است. پژوهش حاضر دارای رویکرد کیفی بوده و براساس نظریه پردازی داده بنیاد انجام شده است. برای گردآوری داده ها از مصاحبه های نیمه ساختارمند استفاده شد. نمونه گیری به روش نمونه گیری نظری و با بهره مندی از تکنیک هدفمند (قضاوتی) انجام شد که برمبنای آن با 10 نفر از افراد باتجربة بسیار در حوزة خرده فروشی مصاحبه شد. تجزیه وتحلیل داده ها به روش اشتراس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفت. براساس نتایج حاصل از کدگذاری باز, محوری و گزینشی داده ها, ابعاد بینایی, بویایی, چشایی, لامسه و شنوایی مقوله های محوری انتخاب شدند و ارتباط آنها با سایر مقوله ها در نقشِ شرایط علّی (طراحی داخلی, ویترین, پرسنل فروشگاه, رایحه, موسیقی, ویژگی های ظاهری محصول, تراکم جمعیت فروشگاهی, ابزارهای آگاهی بخشی فروشگاهی), راهبردها (راهبردهای نرم: مدیریت پرسنل, مدیریت ترافیک فروشگاه, مدیریت داده ها) و (راهبردهای سخت: مدیریت محیط فروشگاه, مدیریت ابزار ترغیب مصرف کننده, مدیریت مشوّق های فروش), پیامدها (تجربه شناختی, تجربة احساسی, تجربة رفتاری), شرایط مداخله گر (خصوصیات مصرف کننده از نظر رفتار و هدف خرید, برند و شهرت برند فروشگاه, مکان فروشگاه) و بستر (فرهنگ مصرف کنندة ایرانی, سیاست های فروشگاه های زنجیره ای) استخراج شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاضی میرسعید، سیدپویا، و عبدالوند، محمدعلی. (1397). نقش محرک های محیطی چندحسی در ارتقای تجربه درون فروشگاهی مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(3 (پیاپی 30) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/516106/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی میرسعید سیدپویا، عبدالوند محمدعلی. نقش محرک های محیطی چندحسی در ارتقای تجربه درون فروشگاهی مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(3 (پیاپی 30) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/516106/fa

    IEEE: کپی

    سیدپویا قاضی میرسعید، و محمدعلی عبدالوند، “نقش محرک های محیطی چندحسی در ارتقای تجربه درون فروشگاهی مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 3 (پیاپی 30) ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button