مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت عمومی و مهارت های حل مسئله اجتماعی مادران با فرزند مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی یک اختلال عصب روان شناختی است که تاثیرات عمیقی بر روابط فرد با سایر اعضای خانواده و فضای کلی حاکم بر این محیط می گذارد. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت عمومی و مهارت حل مسئله اجتماعی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. در این پژوهش از مادران دارای فرزند با نارسایی توجه/فزون کنشی مراجع به کلینیک های مشاوره شهر گلپایگان 20 نفر از مادران داوطلب واجد شرایط به شیوه هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه گواه و آزمایش جای گماری شدند. مداخله در 10 جلسه در گروه آزمایش صورت گرفت. از پرسشنامه های حل مسئله اجتماعی (دزوریلا و همکاران, 2002) و سلامت عمومی (گلدبرگ وهیلیر, 1972) در مرحله قبل و بعد از آموزش استفاده شد. برای تحلیل نتایج از آزمون تحلیل کواریانس تک متغیره با سطح معناداری (0٫ 01>P) استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد آموزش مهارت های زندگی بر سلامت عمومی (0٫ 01>P) و مهارت های حل مسئله اجتماعی (0٫ 01>P) مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی موثر بود. نتیجه گیری: بنابر نتایج این پژوهش به درمانگران در حیطه کار با خانواده های دارای فرزند اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی توصیه می شود آموزش مهارت های زندگی را جهت ارتقای سلامت عمومی و مهارت های حل مسئله اجتماعی این خانواده ها مورد توجه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرمهدی، سیدرضا، و پیروزنیا، فرشته. (1397). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت عمومی و مهارت های حل مسئله اجتماعی مادران با فرزند مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/516151/fa

    Vancouver: کپی

    میرمهدی سیدرضا، پیروزنیا فرشته. اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت عمومی و مهارت های حل مسئله اجتماعی مادران با فرزند مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/516151/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا میرمهدی، و فرشته پیروزنیا، “اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت عمومی و مهارت های حل مسئله اجتماعی مادران با فرزند مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button