مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در سنین پیش دبستان: تجارب زیسته مادران

صفحات

 صفحه شروع 265 | صفحه پایان 275

چکیده

 زمینه و هدف: مادران طی سال های پیش دبستان, مهم ترین عامل موثر بر پیش آگهی اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی کودکان هستند. ادارک تجارب مادران در زندگی روزمره باعث ارتقاء مداخلات مورد نظر برای کودک و بهبود سطح بهزیستی والدین خواهد شد. بدین ترتیب هدف این پژوهش شناسایی تجربیات مادران ایرانی در پرورش کودک پیش دبستانی مبتلابه اختلال نارسایی توجه/فزون کنشیبود. روش: این پژوهش به روش: کیفی و یا روی آورد پدیدارشناسی در سال 1395 طی دوره ای چهارماهه انجام شد. جامعه آماری آن, تمامی مادران دارای کودک پیش دبستانی مبتلابه اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی بودند که به کلینیک روان پزشکی ابن سینای مشهد رجوع کرده بودند. از طریق نمونه گیری در دسترس و تداوم تا میزان اشباع, 15 مادر, انتخاب شدند که در مصاحبه عمیق و ساختارنایافته شرکت کردند. مصاحبه ها بر اساس روش: کلایزی تجزیه وتحلیل شدند یافته ها: تجارب مادران در سه مضمون اصلی سازمان یافت: نابسندگی دانش و آگاهی, دشواری های درمان, و مشکلات تعامل در شبکه اجتماعی. این سه مضمون اصلی در مقاله به تفصیل مورد بحث قرار گرفتند نتیجه گیری: پرورش کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی, تجربه ای دشوار است که حمایت تخصصی از مادران, طی نخستین سال های تحول اختلال را ضروری می سازد. بدین منظور, هر یک از مضامین پژوهش حاضر, اهداف درمانی بالقوه برای افزایش بهزیستی مادران هستند که می توان آنها را برای ارتقاء مداخلات موجود و در طراحی مداخلات نوین بکار برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسین زاده ملکی، زهرا، رسول زاده طباطبایی، کاظم، مشهدی، علی، و محرری، فاطمه. (1398). اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در سنین پیش دبستان: تجارب زیسته مادران. سلامت روان کودک (روان کودک)، 6(1 )، 265-275. SID. https://sid.ir/paper/258328/fa

    Vancouver: کپی

    حسین زاده ملکی زهرا، رسول زاده طباطبایی کاظم، مشهدی علی، محرری فاطمه. اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در سنین پیش دبستان: تجارب زیسته مادران. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1398؛6(1 ):265-275. Available from: https://sid.ir/paper/258328/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حسین زاده ملکی، کاظم رسول زاده طباطبایی، علی مشهدی، و فاطمه محرری، “اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در سنین پیش دبستان: تجارب زیسته مادران،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 6، no. 1 ، pp. 265–275، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258328/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button