Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,075
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,133
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه درسی بومی شده، ضرورت انکارناپذیر برای کلاس های چندپایه

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 77

چکیده

 برنامه ریزی درسی کلاس های درس چندپایه از موضوعات چالش برانگیز در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه است. در این کشورها, برنامه ریزی درسی چندپایه از حیث ضرورت, کارایی و عملی بودن مورد توجه و بحث جدی قرار دارد. مقاله مروری حاضر با استفاده از منابع موجود در کتابخانة چاپی و به کارگیری موتور جستجوی گوگل اسکولار (google scholar) پایگاه های داده ای مثل مرکز پایان نامه های ایرانی (Irandoc), جهاد دانشگاهی (sid), مگ ایران (magiran), نورمگز (noormags) را بررسی و به ارائة برخی از مفاهیم نظری و نتایج پژوهش های انجام شده در این زمینه, به تشریح دلایل لزوم توجه بیشتر برنامه درسی ملی به کلاس های چندپایه و تدوین برنامه درسی خاص برای این کلاس ها پرداخته است. یافته ها بیانگر آن است که کلاس های چندپایه, یکی از جنبه های مغفول برنامه درسی ملی است و با توجه به وجود این کلاس ها در نظام آموزش رسمی کشور ما, ارائه ساختارها و پشتیبانی های لازم جهت آموزش کیفی در این شرایط, ضروری به نظر می رسد؛ بنابراین تدارک یک برنامه درسی بومی شده برای این کلاس ها یک ضرورت انکارناپذیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری زاده، سمانه، و شعبانی، رسول. (1398). برنامه درسی بومی شده, ضرورت انکارناپذیر برای کلاس های چندپایه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(36 (پیاپی 63) )، 66-77. SID. https://sid.ir/paper/516325/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری زاده سمانه، شعبانی رسول. برنامه درسی بومی شده, ضرورت انکارناپذیر برای کلاس های چندپایه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(36 (پیاپی 63) ):66-77. Available from: https://sid.ir/paper/516325/fa

    IEEE: کپی

    سمانه طاهری زاده، و رسول شعبانی، “برنامه درسی بومی شده, ضرورت انکارناپذیر برای کلاس های چندپایه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 36 (پیاپی 63) ، pp. 66–77، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516325/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا