مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

749
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش های موجود ارزیابی عملکرد تدریس

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش های موجود ارزیابی عملکرد تدریس بود و از رویکرد کمی کیفی, از نوع متوالی استفاده شد. روش پژوهش کمی (توصیفی) و کیفی (مطالعه موردی) بود. جامعه آماری, شامل کلیه دبیران, مدیران و ارزیابان آموزشی مدارس مقطع متوسطه اول شهر سنندج در سال 91-92 به تعداد 238 نفر بود. نمونه با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و حجم 142 نفر برای تحقیق کمی, با استفاده از جدول مورگان انتخاب شد و برای قسمت کیفی, از بین معلمان علوم با روش نمونه گیری در دسترس و نمونه گیری اشباع نظری با حجم 8 نفر مشارکت کننده که حاضر به فیلم برداری و مصاحبه شدند, به اشباع رسید. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه نیمه ساختمند بود. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ, پایایی پرسشنامه 0.86 و تجزیه و تحلیل از طریق تحلیل عاملی تاییدی, فریدمن, تحلیل واریانس, آزمون تعقیبی شفه و آزمون t تک نمونه ای با استفاده از نرم افزار lisrel و spss نسخه 19 انجام شد. نتایج نشان داد رویکرد پرسش محور با نظام کنونی تناسب بیشتری داشت. رویکردهای پاسخ گویی/ بهبود و مدافعه اجتماعی در اولویت های بعدی قرار گرفتند. استفاده ویدئو دیتا در ارزیابی عملکرد معلمان به منظور دستیابی به اهداف نظام ارزیابی عملکرد و حل مشکلات آن از نظر شرکت کنندگان مفید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ریگی، عاطفه، قادری، مصطفی، و سلیمی، جمال. (1395). مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش های موجود ارزیابی عملکرد تدریس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 13(23 (پیاپی 50))، 27-39. SID. https://sid.ir/paper/516440/fa

    Vancouver: کپی

    ریگی عاطفه، قادری مصطفی، سلیمی جمال. مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش های موجود ارزیابی عملکرد تدریس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1395؛13(23 (پیاپی 50)):27-39. Available from: https://sid.ir/paper/516440/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه ریگی، مصطفی قادری، و جمال سلیمی، “مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش های موجود ارزیابی عملکرد تدریس،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 13، no. 23 (پیاپی 50)، pp. 27–39، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button