Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

404
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

122
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توصیف خطاهای رایج در گفتار روسیِ دانشجویان ایرانی از دید ناهمگونی های میان فرهنگی (طرح مسئله)

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 174

چکیده

 برپایه ی تحلیل خطاهای موجود در گفتار روسیِ دانشجویان ایرانی که نویسنده گردآوری کرده است, نشان داده می شود که ناهمگونی های میان فرهنگی علّت بروز این خطاها بوده اند. بر این نکته تأکید می گردد که با وجود صحّت دستوریِ آن دسته از گفته های تولیدیِ دانشجویان که دارای خطاهای یادشده بوده اند, این گفته ها یا «ناهنجارمند» اند, یا «نابه جا». ملاک های مشخّصی برای هنجارمند بودن/نبودن و نیز به جا بودن/ نبودن یک گفته ارائه شده است. در کنار اشاره به «ناهنجارمندی» و «نابه جاییِ» گفته های دارای خطا, معیار «توزیع» (بسامد) نیز برای تحلیل این خطاها به کار گرفته شده است. این مفاهیم یک به یک توضیح داده می شوند و سپس در دسته بندیِ خطاها مورد استفاده قرار می گیرند. در پایان نتیجه گیری شده است که در آموزش زبان روسی به دانشجویان ایرانی نادیده گرفتنِ جنبه های زبانی- فرهنگی به ماندگاریِ خطاهای نشان داده شده خواهد انجامید.چکیده: برپایه ی تحلیل خطاهای موجود در گفتار روسیِ دانشجویان ایرانی که نویسنده گردآوری کرده است, نشان داده می شود که ناهمگونی های میان فرهنگی علّت بروز این خطاها بوده اند. بر این نکته تأکید می گردد که با وجود صحّت دستوریِ آن دسته از گفته های تولیدیِ دانشجویان که دارای خطاهای یادشده بوده اند, این گفته ها یا «ناهنجارمند» اند, یا «نابه جا». ملاک های مشخّصی برای هنجارمند بودن/نبودن و نیز به جا بودن/ نبودن یک گفته ارائه شده است. در کنار اشاره به «ناهنجارمندی» و «نابه جاییِ» گفته های دارای خطا, معیار «توزیع» (بسامد) نیز برای تحلیل این خطاها به کار گرفته شده است. این مفاهیم یک به یک توضیح داده می شوند و سپس در دسته بندیِ خطاها مورد استفاده قرار می گیرند. در پایان نتیجه گیری شده است که در آموزش زبان روسی به دانشجویان ایرانی نادیده گرفتنِ جنبه های زبانی- فرهنگی به ماندگاریِ خطاهای نشان داده شده خواهد انجامید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی، محسن. (1395). توصیف خطاهای رایج در گفتار روسیِ دانشجویان ایرانی از دید ناهمگونی های میان فرهنگی (طرح مسئله). نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 12(1 (پیاپی 16) )، 153-174. SID. https://sid.ir/paper/516721/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی محسن. توصیف خطاهای رایج در گفتار روسیِ دانشجویان ایرانی از دید ناهمگونی های میان فرهنگی (طرح مسئله). نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1395؛12(1 (پیاپی 16) ):153-174. Available from: https://sid.ir/paper/516721/fa

    IEEE: کپی

    محسن شجاعی، “توصیف خطاهای رایج در گفتار روسیِ دانشجویان ایرانی از دید ناهمگونی های میان فرهنگی (طرح مسئله)،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 12، no. 1 (پیاپی 16) ، pp. 153–174، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516721/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا