مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 40

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی در دانش آموزان با اختلال رفتاری و دانش آموزان عادی انجام شد. این پژوهش از نوع علّی مقایسه ای بود. جامعه ی آماری پژوهش دانش آموزان با اختلال رفتاری و عادی شهر تهران بودند؛ در این پژوهش 70 دانش آموز 15-18 ساله شرکت کردند و به دو گروه 35 نفری تقسیم شدند. گروه اول از دانش آموزان اختلال رفتاری داشتند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ در حالی که گروه دوم, از میان دانش آموزان عادی به روش تصادفی ساده انتخاب شده بودند. ابزارهای این پژوهش پرسشنامه ی سازگاری اجتماعی بل و پرسشنامه ی هوش هیجانی برادبری و گریوز بود. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شد. یافته ها نشان داد که سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی در دانش آموزان عادی به طور معناداری بیشتر از دانش آموزان با اختلال رفتاری بود (05/0P<). نتایج نشان داد سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانش آموزان با اختلال رفتاری کم تر از دانش آموزان عادی بود. بنابراین, در این حوزه به برنامه ی توانبخشی ویژه ای نیاز است تا سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانش آموزان با اختلال رفتاری افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعزازی بجنوردی، المیرا، قزاقی، طاهره، رادفر، میثم، شریفی، فاطمه، و اسدپور، احمدعلی. (1397). مقایسه ی سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال رفتاری. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(1 )، 33-40. SID. https://sid.ir/paper/400429/fa

    Vancouver: کپی

    اعزازی بجنوردی المیرا، قزاقی طاهره، رادفر میثم، شریفی فاطمه، اسدپور احمدعلی. مقایسه ی سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال رفتاری. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(1 ):33-40. Available from: https://sid.ir/paper/400429/fa

    IEEE: کپی

    المیرا اعزازی بجنوردی، طاهره قزاقی، میثم رادفر، فاطمه شریفی، و احمدعلی اسدپور، “مقایسه ی سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال رفتاری،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 1 ، pp. 33–40، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400429/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button