مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزشی طراحی شده بازی محور بر آگاهی واج شناختی کودکان سندرم داون

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف یکی از مشکلات عمده کودکان با سندرم داون, ضعف در آگاهی واج شناختی است؛ لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامه آموزشی طراحی شده بازی محور بر بهبود آگاهی واج شناختی در کودکان با سندرم داون انجام شد. روش بررسی روش پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانش آموزان پسر دبستانی با سندرم داون شهر تهران بود که 20 نفر از آنان به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. سپس افراد به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. شایان ذکر است که 2 نفر از هر گروه براساس ملاک های خروج در پژوهش حاضر حذف شدند و در نهایت 16 نفر در پژوهش شرکت کردند. گروه آزمایش در طی 18 جلسه, برنامه طراحی شده بازی محور را دریافت نمودند ولی در گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای صورت نگرفت. داده های پژوهش حاضر به وسیله آزمون خواندن و نارساخوانی کرمی نوری و مرادی (1384) جمع آوری شد و با روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیره در نرم افزار SPSS نسخه 24 تجزیه وتحلیل شد. یافته ها نتایج نشان داد که میانگین نمرات اصلاح شده پس آزمون متغیرهای زنجیره کلمات, قافیه ها, حذف آواها, خواندن ناکلمات و شبه کلمات پس از حذف نمرات پیش آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل با یکدیگر تفاوت معنادار دارند (0٫ 001>p)؛ میانگین نمرات گروه آزمایش به صورت معناداری بیشتر از گروه کنترل بود. نتیجه گیری می توان نتیجه گرفت که برنامه آموزشی مبتنی بر بازی تاثیر مثبت بر بهبود آگاهی واج شناختی در کودکان با سندرم داون دارد و می توان از این برنامه جهت ارتقای وضعیت خواندن و آموزش کودکان سندرم داون استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده، سوگند، یزدی، سیده منور، و غزنوی کاشانی، زینب. (1397). اثربخشی برنامه آموزشی طراحی شده بازی محور بر آگاهی واج شناختی کودکان سندرم داون. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/517186/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده سوگند، یزدی سیده منور، غزنوی کاشانی زینب. اثربخشی برنامه آموزشی طراحی شده بازی محور بر آگاهی واج شناختی کودکان سندرم داون. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/517186/fa

    IEEE: کپی

    سوگند قاسم زاده، سیده منور یزدی، و زینب غزنوی کاشانی، “اثربخشی برنامه آموزشی طراحی شده بازی محور بر آگاهی واج شناختی کودکان سندرم داون،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button