مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش کمال گرایی و اهداف پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ی اول متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 78

چکیده

 پژوهش حاضر در راستای بررسی رابطه کمال گرایی و جهت گزینی هدف در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ی اول متوسطه استان تهران, انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. 9 مدرسه با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و از هر مدرسه نیز یک کلاس (20 نفر, مجموعا 180 نفر) انتخاب شده اند. ابزارهای گردآوری داده شامل؛ مقیاس خودگزارشی اضطراب امتحان ساراسون (1985), مقیاس جهت گزینی هدف اصلاح شده الیوت و مورایاما (2008), مقیاس چند بعدی کمال گرایی هویت و فلت (1991) بوده اند. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی چون؛ ضریب همبستگی پیرسون و تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیری همزمان, مورد تحلیل قرار گرفته اند. نتایج آزمون همبستگی و تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیری, نشان داد؛ بین انواع هدف گزینی اجتناب - تسلط و اجتناب - عملکرد با اضطراب امتحان دانش آموزان, همبستگی مثبت معنی دار وجود دارد. هدف گزینی گرایش - تسلط با میزان -0.17, اجتناب - تسلط با میزان 0.27 و کمال گرایی با میزان 0.38 قادر به پیش بینی اضطراب امتحان در دانش آموزان بوده اند. کمال گرایی و جهت گزینی هدف به عنوان متغیرهای پیش بینی کننده ی اضطراب امتحان, نقش مهمی در فرایند یادگیری و پیشرفت فراگیران ایفا می نمایند لذا ترسیم اهداف و ارزش های واقعی, دست یافتنی و در عین حال چالش انگیز برای یادگیری فراگیران, نقش موثری در عملکرد و پیشرفت تحصیلی فراگیران, ایفا می نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، فیروزه، موسوی، سیده فاطمه، و امامی پور، سوزان. (1394). نقش کمال گرایی و اهداف پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ی اول متوسطه. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 65-78. SID. https://sid.ir/paper/518546/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری فیروزه، موسوی سیده فاطمه، امامی پور سوزان. نقش کمال گرایی و اهداف پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ی اول متوسطه. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):65-78. Available from: https://sid.ir/paper/518546/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه جعفری، سیده فاطمه موسوی، و سوزان امامی پور، “نقش کمال گرایی و اهداف پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ی اول متوسطه،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 65–78، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518546/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button