مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سطوح نظریه ذهن در بین کودکان دارای اتیسم، کم توانی ذهنی، اختلال نقص توجه- بیش فعالی و عادی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه سطوح نظریه ذهن در کودکان دچار اتیسم, کم توانی ذهنی, اختلال نقص توجه بیش فعالی و عادی صورت گرفت.روش بررسی: روش پژوهش توصیفی و از نوع علی مقایسه ای بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و خوشه ای, از بین دانش آموزان مبتلا به اتیسم (8 دختر و 12 پسر), کم توانی ذهنی (10 دختر و 10 پسر), اختلال نقص توجه بیش فعالی (9 دختر و 13 پسر) و عادی (10 دختر و 10 پسر) دانش آموز 7 تا 11 سال انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از آزمون نظریه ذهن موریس و همکاران (1999) استفاده شد و داده های به دست آمده با استفاده از روش آماری تحلیل پراکنش چندمتغیره تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: کودکان مبتلا به اتیسم در کل آزمون و همچنین سطوح خرده آزمون های نظریه ذهن, پایین ترین نمره و کودکان کم توان ذهنی نمرات کمتر از گروه بیش فعال و کودکان عادی نمرات بالاتری کسب کردند و تفاوت معناداری بین چهار گروه (p<0.001) وجود داشت, ولی سطوح نظریه ذهن بین دو جنس معنادار نبود.نتیجه گیری: کودکان مبتلا به اتیسم و کم توانی ذهنی و اختلال نقص توجه بیش فعالی, در توانایی نظریه ذهن گرفتار مشکلات بسیاری هستند که احتمالا بر عملکرد اجتماعی آن ها تاثیر منفی می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، کبری، امیری مجد، مجتبی، و بزازیان، سعیده. (1393). مقایسه سطوح نظریه ذهن در بین کودکان دارای اتیسم, کم توانی ذهنی, اختلال نقص توجه- بیش فعالی و عادی. مطالعات ناتوانی، 4(8)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/518663/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی کبری، امیری مجد مجتبی، بزازیان سعیده. مقایسه سطوح نظریه ذهن در بین کودکان دارای اتیسم, کم توانی ذهنی, اختلال نقص توجه- بیش فعالی و عادی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1393؛4(8):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/518663/fa

    IEEE: کپی

    کبری موسوی، مجتبی امیری مجد، و سعیده بزازیان، “مقایسه سطوح نظریه ذهن در بین کودکان دارای اتیسم, کم توانی ذهنی, اختلال نقص توجه- بیش فعالی و عادی،” مطالعات ناتوانی، vol. 4، no. 8، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button