Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,360
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,944
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش های مختلف درمان در اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 965 | صفحه پایان 976

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف بررسی میزان اثربخشی و مقایسه سه روش درمانی آموزش رفتاری مادران, خودآموزی کلامی به کودک و دارو درمانی, در درمان اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان انجام شد.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, 51 نفر از دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی شهر شیراز و مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی که در مطالعه مقدماتی از میان 1760 دانش آموز مورد غربالگری, شناسایی شدند به صورت تصادفی در سه گروه آموزش رفتاری مادران, خودآموزی کلامی به کودکان و گروه شاهد تقسیم شدند. علاوه بر آن, 22 نفر از دانش آموزان به شیوه در دسترس انتخاب و در گروه دارو درمانی قرار گرفتند. همه گروه های مورد مطالعه پیش, پس از مداخله و 2 ماه پس از آن به وسیله پرسش نامه علایم مرضی کودک (CSI-4) مورد ارزیابی قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد که نوع درمان تاثیر معنی داری بر میزان ارزیابی مادران از شدت بی توجهی (P<0.04), شدت بیش فعالی- تکانش گری (P<0.005) و شدت کلی علایم اختلال (P<0.03) در کودکان داشت. علاوه بر آن در طول زمان پی گیری تفاوت معنی داری بین گروه های مختلف مورد مطالعه در میزان ارزیابی مادران نشان دیده شد (P<0.001).نتیجه گیری: با توجه نتایج این مطالعه در خصوص شدت بی توجهی کودکان روش خودآموزی کلامی, در خصوص شدت بیش فعالی – تکانش گری کودکان مداخله آموزش رفتاری مادران و در خصوص شدت کلی علایم اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان دو روش آموزش رفتاری مادران و دارو درمانی موثرترین و کارامدترین روش های درمانی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مفتاق، سیدداوود، محمدی، نوراله، غنی زاده، احمد، رحیمی، چنگیز، و نجیمی، آرش. (1390). مقایسه اثربخشی روش های مختلف درمان در اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 29(148)، 965-976. SID. https://sid.ir/paper/50910/fa

    Vancouver: کپی

    مفتاق سیدداوود، محمدی نوراله، غنی زاده احمد، رحیمی چنگیز، نجیمی آرش. مقایسه اثربخشی روش های مختلف درمان در اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1390؛29(148):965-976. Available from: https://sid.ir/paper/50910/fa

    IEEE: کپی

    سیدداوود مفتاق، نوراله محمدی، احمد غنی زاده، چنگیز رحیمی، و آرش نجیمی، “مقایسه اثربخشی روش های مختلف درمان در اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 29، no. 148، pp. 965–976، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/50910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا