مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی برنامه های آموزش خلاقیت به دانش آموزان دوره ابتدایی ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور: درس هایی برای ایران

صفحات

 صفحه شروع 425 | صفحه پایان 451

چکیده

 هدف از این مطالعه بررسی تجربیات آموزش خلاقیت در مدارس ابتدایی ژاپن, کره جنوبی و سنگاپور به منظور ارائه پیشنهادات مفید برای سیاست گذاران آموزشی نظام آموزشی ایران است. پژوهش حاضر, تحقیقی کیفی, غیر تجربی و تطبیقی با استفاده از رویکرد چهار مرحله ای جورج بردی و روش توافق جان استوارت میل می باشد. واحد مشاهده کلان ( کشور ) و استراتژی انتخاب نمونه مورد مطالعه "نظام های مشابه, نتایج مشابه" است. یافته های تحقیق نشان می دهد که در هر سه کشور و به ویژه در دو دهه گذشته, سیاست گذاران آموزش و پرورش بر کمرنگ شدن اقتدار نظام امتحان-محور و جایگزین سازی آن با سیستم فراگیر-محور مبتنی بر آموزش خلاقیت تمرگز کرده اند. همچنین شباهت های موجود بین نظام های اجتماعی هر سه کشور باعث شده است که عملکرد فعلی محیط های آموزشی (مدارس و کلاس ها) آنان نیز شباهت بسیار با یکدیگر داشته باشد. دیگر یافته های تحقیق نشان می دهند که در هر سه کشور, طرح های ملی متعددی با محوریت تربیت فراگیر خلاق توسط سیاست گذاران آموزشی تصویب شده است. علیرغم این شباهت ها, باید گفت موفقیت در طرد نظام امتحان-محور و اتخاذ رویکردهای جدید یاددهی-یادگیری در هر سه کشور یکسان نیست. برای سیاست گذاران آموزشی ایران, یافته های تحقیق می تواند حاوی این پیام باشد که طرد نظام امتحان-محور بدون وجود بستر مناسب اجتماعی, دربردارنده خطراتی خواهد بود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سمیعی، علی اکبر، شاه طلبی، بدری، و عابدی، احمد. (1398). مطالعه تطبیقی برنامه های آموزش خلاقیت به دانش آموزان دوره ابتدایی ژاپن, کره جنوبی و سنگاپور: درس هایی برای ایران. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 2(4 )، 425-451. SID. https://sid.ir/paper/519809/fa

    Vancouver: کپی

    سمیعی علی اکبر، شاه طلبی بدری، عابدی احمد. مطالعه تطبیقی برنامه های آموزش خلاقیت به دانش آموزان دوره ابتدایی ژاپن, کره جنوبی و سنگاپور: درس هایی برای ایران. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1398؛2(4 ):425-451. Available from: https://sid.ir/paper/519809/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر سمیعی، بدری شاه طلبی، و احمد عابدی، “مطالعه تطبیقی برنامه های آموزش خلاقیت به دانش آموزان دوره ابتدایی ژاپن, کره جنوبی و سنگاپور: درس هایی برای ایران،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 2، no. 4 ، pp. 425–451، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519809/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button