مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفی خدمات الکترونیک عمومی با تاکید بر شاخص های اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات, دولت ها را در ارائه طیف وسیع و متنوعی از خدمات به شهروندان توانا ساخته است. یک عنصر ضروری برای ارائه خدمات برخط با کیفیت, شناسایی ادراک ذینفعان از کیفیت خدمات الکترونیک می باشد. هدف این پژوهش, شناسایی, بررسی و رتبه بندی ابعاد کیفی خدمات الکترونیک عمومی با تاکید بر شاخص های اخلاقی است. التزام اجرایی به ابعاد کیفی شناسایی شده در ارائه خدمات عمومی نه تنها خود اقدامی در راستای توسعه اخلاق کاری در سطح سازمان های خدمتگزار است بلکه می تواند در راستای توسعه فرهنگ اخلاقی در سطح جامعه و رضایت شهروندان نیز موثر باشد. روش مقاله حاضر سعی دارد به روش تحقیق توصیفی – پیمایشی به شناسایی و بررسی ابعاد کیفی خدمات الکترونیکی در سطح سازمان ثبت احوال بپردازد. به همین منظور سنجه ای با بهره گیری از متغیرهای تاثیرگذار بر خدمات الکترونیکی طراحی گردید. سپس به روش نمونه گیری طبقه ای, نمونه ای با حجم 198 نفر از کارشناسان و خبرگان فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور انتخاب گردید و پرسشنامه تدوینی بین نمونه مذکور توزیع گردید. ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی شناسائی شده, با استفاده از روش های تاپسیس و فریدمن و به کارگیری ابزار و نرم افزارهای مرتبط, الویت بندی و یک چارچوب ارزیابی عملکرد کیفی ارائه شده است. یافته ها نتایج حاکی از آن است که برای استفاده کنندگان خدمات الکترونیکی اهمیت ابعاد به ترتیب دسترس پذیری, قابلیت اعتماد, قابلیت آمادگی, شفافیت, شهروندمداری, تداوم سرویس, محرمانگی اطلاعات, احرازهویت, امنیت, ظرفیت و یکپارچگی می باشد. نتیجه گیری با تقویت عوامل شناسایی شده در قالب یک سیستم جامع مدیریت کیفیت, می توان ضمن توسعه اخلاقی جامعه از طریق التزام به مدیریت کیفیت خدمات عمومی, در ارتقای مشروعیت سازمان ثبت احوال در بین عموم مردم, ایفای نقش نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، فرید، و پاشاپور، حلیمه. (1396). شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفی خدمات الکترونیک عمومی با تاکید بر شاخص های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری، 12(1 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/520084/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی فرید، پاشاپور حلیمه. شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفی خدمات الکترونیک عمومی با تاکید بر شاخص های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(1 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/520084/fa

    IEEE: کپی

    فرید احمدی، و حلیمه پاشاپور، “شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفی خدمات الکترونیک عمومی با تاکید بر شاخص های اخلاقی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 1 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520084/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button