مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قاعده ی فقهی علم نافع در تعلیم و تعلم

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در تاریخ فقه, قواعد فقهیه به عنوان عام فوق در استنباط احکام شرعی به ویژه مسائل مستحدثه, نقش بی بدیلی دارند. فقه تربیتی نیز به عنوان فقه نوین نیازمند برخورداری از پشتوانه ی قواعد فقهی متناسب با خود است. این مهم هنگامی ضرورت می یابد که در بسیاری از مسائل تعلیم و تعلم ادله ی مصرحی وجود ندارد. قاعده ی فقهی علم نافع در تعلیم و تعلم, قابلیت تطبیق بر بسیاری از مسائل تعلیم و تعلم را دارد. مؤلف به شیوه ی اجتهاد جواهری که سنت پذیرفته شده حوزه های علمیه است وفادار بوده و با روش تحلیلی-توصیفی و انتقادی, ادله ی قول مشهور در رجحان تعلیم و تعلم علم نافع و مرجوحیت تعلیم و تعلم علم غیر نافع را از منظر فقهی بررسی کرده است. اولویت تعلیم و تعلم, علم دینی و علم نافع اخروی نسبت به علوم دیگر, استحباب تعلیم و تعلم علم نافع, مرجوحیت تعلم علم غیر نافع و اباحه تعلیم علم غیر نافع صرف نظر از عناوین ثانویه, از نتایجی است که این تحقیق به آن دست یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعرافی، علیرضا، طرقی اردکانی، مجید، و مولودی، حسین. (1397). بررسی قاعده ی فقهی علم نافع در تعلیم و تعلم. مطالعات فقه تربیتی، 5(10 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/520106/fa

    Vancouver: کپی

    اعرافی علیرضا، طرقی اردکانی مجید، مولودی حسین. بررسی قاعده ی فقهی علم نافع در تعلیم و تعلم. مطالعات فقه تربیتی[Internet]. 1397؛5(10 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/520106/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا اعرافی، مجید طرقی اردکانی، و حسین مولودی، “بررسی قاعده ی فقهی علم نافع در تعلیم و تعلم،” مطالعات فقه تربیتی، vol. 5، no. 10 ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button