مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توصیف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی مناطق روستایی کلیبر

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف پژوهش حاضر توصیف تجارب معلمان و کارشناسان از فرایند یاددهی - یادگیری در کلاس های درسی چندپایه دوره ابتدایی در مناطق روستایی و مشکلات آن بوده است. روش پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی بوده است. جامعه پژوهش شامل کلیه کارشناسان و معلمان چندپایه دوره ابتدایی مناطق روستایی کلیبر بوده که از بین آن ها, نمونه آماری شامل؛ چهار نفر کارشناس آموزشی و بیست نفر از معلمان چندپایه ابتدایی با روش نمونه گیری هدفمند, انتخاب شده اند. اطلاعات با استفاده از مصاحبه ی کیفی نیمه سازمان یافته, گردآوری شده و با به کارگیری روش پیشنهادی اسمیت, مورد تحلیل قرار گرفته است. یافته ها نشان داد؛ در ده مضمون اصلی؛ علت تشکیل کلاس های چندپایه, مشکلات کلاس های چندپایه, عوامل موثر در افزایش بازدهی کلاس های چندپایه, روش های کنترل نظم در کلاس های چندپایه, مشکلات مربوط به دانش آموزان چندپایه, مشکلات مربوط به معلمان چندپایه, مشکلات مربوط به خانواده, مشکلات مربوط به عدم مطابقت چندپایگی با ساختار نظام آموزش فعلی, محاسن کلاس های چندپایه, پیشنهادهایی برای کاهش مشکلات کلاس های چندپایه, می توان ارائه نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بشیری حدادان، گلثوم، محمودی، فیروز، رضاپور، یوسف، و ادیب، یوسف. (1394). توصیف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی مناطق روستایی کلیبر. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 107-120. SID. https://sid.ir/paper/520442/fa

    Vancouver: کپی

    بشیری حدادان گلثوم، محمودی فیروز، رضاپور یوسف، ادیب یوسف. توصیف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی مناطق روستایی کلیبر. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):107-120. Available from: https://sid.ir/paper/520442/fa

    IEEE: کپی

    گلثوم بشیری حدادان، فیروز محمودی، یوسف رضاپور، و یوسف ادیب، “توصیف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی مناطق روستایی کلیبر،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 107–120، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button