مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,854
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره گیری از رسانه های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 162

چکیده

 پژوهش حاضر در راستای بررسی میزان, اهداف, مراحل و موانع بهره گیری از رسانه های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر تهران انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر تهران بودند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای 398 نفر از معلمان به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی آن توسط متخصصان تایید شده و پایایی آن نیز در آلفای کرونباخ برابر با 0.87 بوده است. تحلیل داده ها به کمک آمار توصیفی و نیز استنباطی شامل آزمون های غیر پارامتری فریدمن و کوکران استفاده شده است. نتایج نشان داد, بیش از نیمی از معلمان از طریق دوره های آموزشی و مطالعه شخصی با رسانه های آموزشی و نحوه کاربرد آن ها آشنا شده اند. بیشترین میزان آشنایی معلمان با رسانه های آموزشی در دوره تحصیل دانشگاهی بوده است. میزان استفاده معلمان از انواع رسانه های آموزشی به جز رسانه های جدید در حد متوسط یا بیش از متوسط است. معلمان به ترتیب با هدف استفاده از حواس دیداری - شنیداری دانش آموزان, جلب توجه و افزایش علاقه, ساده سازی مفهوم درس و گرفتن امتیاز استفاده از رسانه در فرم ارزشیابی از رسانه های آموزشی استفاده می کنند. در مورد مراحل استفاده از رسانه ها در کلاس درس, کلاس به مراحل شروع, هدایت و جذب دانش آموزان, ارائه محتوای درس و ارائه تکلیف, تقسیم بندی و توزیع استفاده رسانه ها در این مراحل به دست آمد. مهم ترین موانع استفاده از رسانه های آموزشی توسط معلمان, به کمبود رسانه ها, محدودیت ساعت درسی, کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی, دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاوه، زهره. (1394). بررسی میزان, اهداف, مراحل و موانع بهره گیری از رسانه های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی شهر تهران. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 149-162. SID. https://sid.ir/paper/520642/fa

    Vancouver: کپی

    کاوه زهره. بررسی میزان, اهداف, مراحل و موانع بهره گیری از رسانه های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی شهر تهران. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):149-162. Available from: https://sid.ir/paper/520642/fa

    IEEE: کپی

    زهره کاوه، “بررسی میزان, اهداف, مراحل و موانع بهره گیری از رسانه های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی شهر تهران،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 149–162، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button