مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی و تسهیم دانش با نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 107

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین رهبری اخلاقی و تسهیم دانش با نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی معلمان انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است و جامعه ی آماری پژوهش حاضر را کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهرستان بیجار در سال تحصیلی 1395 به تعداد 500 نفر تشکیل داد. نمونه ی آماری 217 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و به روش طبقه ای با حجم متناسب انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های رهبری اخلاقی, تسهیم دانش و توانمندسازی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل یابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی pls استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که رهبری اخلاقی به صورت مستقیم (32/0=β ) بر تسهیم دانش تأثیرگذار است. رهبری اخلاقی به صورت مستقیم (714/0=β ) بر توانمندسازی روان شناختی تأثیرگذار است. توانمندسازی روان شناختی به صورت مستقیم(271/0=β ) بر تسهیم دانش تأثیرگذار است. همچنین تأثیر رهبری اخلاقی بر تسهیم دانش به صورت غیرمستقیم توسط متغیر میانجی, توانمندسازی روان شناختی با (37/0=β ) تبیین شد. در این رابطه زمانی که توانمندسازی روانشناختی به عنوان متغیر میانجی وارد معادله می شود, دارای قدرت بیشتری است. به عبارت دیگر, می توان گفت که رهبری اخلاقی با نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی موجب افزایش تسهیم دانش در میان معلمان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندکریمی، مریم. (1398). بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی و تسهیم دانش با نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی معلمان. روانشناسی مدرسه، 8(1 (پیاپی 29) )، 87-107. SID. https://sid.ir/paper/520992/fa

    Vancouver: کپی

    زندکریمی مریم. بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی و تسهیم دانش با نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی معلمان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 29) ):87-107. Available from: https://sid.ir/paper/520992/fa

    IEEE: کپی

    مریم زندکریمی، “بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی و تسهیم دانش با نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی معلمان،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 1 (پیاپی 29) ، pp. 87–107، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button