مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش خود کنترلی اسلامی بر کیفیت زندگی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 124

چکیده

 مقدمه: انسان موجودی متفکر است که نه به دلیل حوادثی که برایش اتفاق می افتد, بلکه به دلیل نحوه و نوع نگرش نسبت به قضایا, مسایل, مشکلات و حوادثی که با آنها روبرو می شود سلامت جسمانی و روانی خود را تحت تأثیر قرار می دهد. لذا هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش خودکنترلی اسلامی بر کیفیت زندگی دانش آموزان پسر متوسطه دوم شهرستان بیرجند بود. روش کار: روش انجام پژوهش به صورت نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون همراه با دوره سه ماهه پیگیری همراه با گروه کنترل است. جامعه پژوهش دانش آموزان پسر متوسطه دوم شهرستان بیرجند می باشد با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس, دبیرستان شهید بهشتی بیرجند انتخاب شد, از بین دانش آموزان 120 نفر که از نظر نمره کیفیت زندگی در سطح متوسط و ضعیف قرار داشتند انتخاب و به صورت تصادفی در گروه آزمایش(60نفر) و کنترل(60نفر) قرار گرفتند. بسته آموزشی محقق ساخته که به تایید 5 نفر از متخصصان, 5 نفر از معلمان رسید در 8 جلسه آموزشی در طول مدت2 ماه به گروه آزمایش آموزش داده شد. جهت سنجش میزان تاثیرگذاری بسته آموزشی خودکنترلی اسلامی بر کیفیت زندگی, پیش آزمون و پس آزمون همراه با دوره سه ماهه پیگری از دو گروه آزمایش و کنترل گرفته شد. ابزار سنجش متغیر کیفیت زندگی پرسشنامه کیفیت زندگیSF-12 بود(1). نتایج: نتایج نشان داد آموزش خود کنترلی اسلامی به گروه آزمایش توانسته تاثیر معنی داری در کیفیت زندگی دانش آموزان پسر متوسطه دوم دبیرستان شهیدبهشتی بیرجند نسبت به گروه کنترل ایجاد نماید. نتیجه گیری: باتوجه به آنکه کیفیت زندگی افراد بر طبق نظریات برگرفته از کارآیی و کنترل هیجانات است و از آنجا که خود کنترلی نیز بر کارآیی و کنترل هیجانات افراد تاثیر گذار است و همچنین براساس مطالعات پیشین که همراستا با یافته های بدست آمده از این پژوهش می باشد نتیجه گرفته می شود آموزش خودکنترلی اسلامی بر کیفیت زندگی دانش آموزان تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنگوئی دوم، محمدحسن، و غنی فر، محمدحسن. (1397). اثربخشی آموزش خود کنترلی اسلامی بر کیفیت زندگی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان بیرجند. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 61(ویژه نامه 1 )، 116-124. SID. https://sid.ir/paper/52154/fa

    Vancouver: کپی

    زنگوئی دوم محمدحسن، غنی فر محمدحسن. اثربخشی آموزش خود کنترلی اسلامی بر کیفیت زندگی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان بیرجند. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1397؛61(ویژه نامه 1 ):116-124. Available from: https://sid.ir/paper/52154/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن زنگوئی دوم، و محمدحسن غنی فر، “اثربخشی آموزش خود کنترلی اسلامی بر کیفیت زندگی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان بیرجند،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 61، no. ویژه نامه 1 ، pp. 116–124، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/52154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button