مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,972
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر در اختلالات املا نویسی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 218

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر در شکل گیری اختلالات املا نویسی دانش آموزان ابتدایی انجام گردید. بدین منظور از روش پدیدارشناسی توصیفی استفاده شد. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته با 23 نفر (9 کارشناس و 14 معلم) که به روش ملاکی انتخاب شده بودند, جمع آوری شد. برای اعتبار یابی یافته ها از راهبرد های ممیزی بیرونی, بازبینی نتایج توسط اطلاع رسانان, چند سویه سازی و درگیری طولانی مدت استفاده گردید. تحلیل داده ها به شناسایی و طبقه بندی 101 کد, 19 زیرمضمون و 7 مضمون اصلی شامل, عوامل روانشناختی, محیطی, زبان شناختی, برنامه ای, ادراکی, فردی و فیزیولوژیکی, منجر گردید. نتایج آشکار نمود که دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال های متعدد و متنوع املا نویسی مواجه هستند و این امر ضرورت توجه جدی مدیران و برنامه ریزان آموزش ابتدایی را به منظور ارتقای کیفیت آموزش املا نویسی, فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و جلوگیری از تشدید مخاطرات ناشی از آن را آشکار می نماید. در انتها, راهکارهای مناسب برای ارتقای وضعیت موجود و زمینه سازی برای کاهش اختلال های برشمرده شده ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناصرپور، محمد، درانی، کمال، و صالحی، کیوان. (1398). شناسایی عوامل موثر در اختلالات املا نویسی دانش آموزان ابتدایی. مطالعات برنامه درسی، 14(54 )، 181-218. SID. https://sid.ir/paper/521649/fa

    Vancouver: کپی

    ناصرپور محمد، درانی کمال، صالحی کیوان. شناسایی عوامل موثر در اختلالات املا نویسی دانش آموزان ابتدایی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1398؛14(54 ):181-218. Available from: https://sid.ir/paper/521649/fa

    IEEE: کپی

    محمد ناصرپور، کمال درانی، و کیوان صالحی، “شناسایی عوامل موثر در اختلالات املا نویسی دانش آموزان ابتدایی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 14، no. 54 ، pp. 181–218، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button