مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

799
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثرگذاری تبلیغات مارک ورزشی بر تغییرات الکتروآنسفالو گرافیک و تصمیم به خرید مشتریان در بازاریابی عصبی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثرگذاری تبلیغات مارک ورزشی آدیداس بر تغییرات الکتروآنسفالو گرافیک (فعالیت امواج مغزی) و تصمیم به خرید ورزشکاران (علاقه مند و غیرعلاقه مند) در مقایسه با غیرورزشکاران (علاقه مند و غیرعلاقه مند) است. در این پژوهش, "تبلیغات برند ورزشی آدیداس" به عنوان متغیر مستقل, "فعالیت امواج مغزی" و "تصمیم به خرید" به عنوان متغیر وابسته مطرح هستند. پژوهش حاضر, از نظر هدف کاربردی, از نظر ماهیت نیمه تجربی و از نوع کور یک طرفه است. اجرای این تحقیق, از شش مرحله اصلی تشکیل شده است. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار علاقه مند و غیرعلاقه مند به مارک ورزشی آدیداس در دانشگاه تبریز بود, که حدود 40 نفر از دانشجویان با مشخصات فوق انتخاب شدند. اطلاعات حاصل جهت تحلیل کمی با استفاده از نرم افزار BioGraph Infiniti و Spss 16 به داده های کمی تبدیل شدند و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون کلموگروف - اسمیرنوف برای مشخص کردن نرمال بودن جامعه آماری استفاده شد؛ جهت آزمون فرضیه ها, از آزمون t زوجی, تحلیل واریانس با اندازه های مکرر (هم بسته) و از رویکرد لامبدای ویلکز استفاده شد. نتایج, تفاوت تاثیر تبلیغات بر تصمیم به خرید گروه های علاقه مند و غیرعلاقه مند را به طور واضح نشان داد. این که, تبلیغات بر تصمیم به خرید افراد علاقه مند (ورزشکار و غیرورزشکار) تاثیر داشته است؛ یافته ها هم چنین تفاوت فعالیت فرکانس های مغزی (در مجموع) در قبل, حین و بعد از مشاهده تبلیغات در افراد علاقه مند و غیرعلاقه مند را به طور واضح نشان داد؛ این نتایج تاییدکننده مبانی نظری مربوطه و هم خوان با یافته های سایر پژوهش ها است. به نظر می رسد, بازاریابان برای دست یابی به اهداف خود, یعنی افزایش درآمد و میزان فروش کالاها و خدمات خود از طریق تبلیغات مارک مورد نظر, باید اندیشه ها و پیام های خودآگاه و ناخودآگاه مصرف کننده را تواما درک و تبلیغات خود را با پیام های خاص و مورد نظر مخاطبان شان مناسب سازی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانپوری، حوریه، و عبدوی، فاطمه. (1394). بررسی اثرگذاری تبلیغات مارک ورزشی بر تغییرات الکتروآنسفالو گرافیک و تصمیم به خرید مشتریان در بازاریابی عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین، 5(4 (پیاپی 19) )، 99-118. SID. https://sid.ir/paper/522370/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانپوری حوریه، عبدوی فاطمه. بررسی اثرگذاری تبلیغات مارک ورزشی بر تغییرات الکتروآنسفالو گرافیک و تصمیم به خرید مشتریان در بازاریابی عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(4 (پیاپی 19) ):99-118. Available from: https://sid.ir/paper/522370/fa

    IEEE: کپی

    حوریه دهقانپوری، و فاطمه عبدوی، “بررسی اثرگذاری تبلیغات مارک ورزشی بر تغییرات الکتروآنسفالو گرافیک و تصمیم به خرید مشتریان در بازاریابی عصبی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 4 (پیاپی 19) ، pp. 99–118، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button