مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری مطالعه موردی: شهرستان-های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی؛

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 25

چکیده

وفاداری یک گردشگر به مقصد خاص موضوعی کلیدی در مدیریت گردشگری است. به طوری که امروزه مفهوم وفاداری به عنوان یک نیروی محرک اصلی و یکی از شاخص های مهم موفقیت در بازاریابی و منابع گردشگری به رسمیت شناخته شده است. بنابراین این پژوهش با هدف بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری شهرستان های مسجدسلیمان, اندیکا و لالی در استان خوزستان انجام شد. جامعه آماری پژوهش, تمامی گردشگران ورودی به نقاط گردشگری هر سه شهرستان در سال 94 بودند که نمونه ای به حجم 250 نفر از میان آنها به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای سهمیه ای انتخاب شد. در این پژوهش توصیفی-تحلیلی, جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخت انجام گرفت که روایی آن توسط متخصصان امر و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ تأئید شد (780/0تا 945/0 =α ). تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از SPSS انجام شد که نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد متغیر وفاداری با متغیرهای انتظارات, کیفیت درک شده, ارزش درک شده, وجهه استنباط شده, تعهد و رضایت رابطه آماری معنی داری در سطح 1% دارد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد سه متغیر رضایت, تعهد و تصویر (وجهه استنباط شده) قادرند در مجموع 6/69 درصد از تغییرات در متغیر وفاداری را تببین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، علیرضا، آجیلی، عبدالعظیم، فروزانی، معصومه، و یزدان پناه، مسعود. (1395). بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری مطالعه موردی: شهرستان-های مسجدسلیمان, اندیکا و لالی؛. گردشگری و توسعه، 5(2 )، 8-25. SID. https://sid.ir/paper/523550/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی علیرضا، آجیلی عبدالعظیم، فروزانی معصومه، یزدان پناه مسعود. بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری مطالعه موردی: شهرستان-های مسجدسلیمان, اندیکا و لالی؛. گردشگری و توسعه[Internet]. 1395؛5(2 ):8-25. Available from: https://sid.ir/paper/523550/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا احمدی، عبدالعظیم آجیلی، معصومه فروزانی، و مسعود یزدان پناه، “بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری مطالعه موردی: شهرستان-های مسجدسلیمان, اندیکا و لالی؛،” گردشگری و توسعه، vol. 5، no. 2 ، pp. 8–25، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button