مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اهمیت تدوین چارچوب شناسایی و ادراک برند های شهری با رویکرد گردشگری ملی (مطالعة موردی: کلانشهر تبریز)

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 101

چکیده

 برند سازی شهری مبحث مهمی در حوزه های شهرسازی؛ نشانه های معماری؛ عوامل طبیعی و جغرافیایی؛ رویدادها و رخدادها؛ رسانه های جمعی محسوب می شود. با توجه به اهمیت این مساله در هویت سازی شهری, گردشگری و اقتصاد شهری هدف پژوهش حاضر بررسی گزینه های مهم در سطح کلانشهر تبریز بر اساس معیارهای شناسایی شده در این حوزه و مشخص کردن برند برای یکی از مهم ترین شهرهای شمال غرب ایران می باشد. تا توجه گردشگران را به خود جذب کرده و برای شهروندان خود زندگی با سطح کیفی بالا از نظر فرصت های شغلی جدید, تسهیلات آسودگی و سکونت گاه های بهتر فراهم نماید. بنابراین با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی تعداد 50 کارشناس در این حوزه شناسایی و از معیارهای یازدگانه تحقیق «منظر تاریخی, منظر آئینی, منظر فرهنگی, منظر نمادین, منظر روایت و خاطرات مشترک, تسهیلات و خدمات, دسترسی, صرفة اقتصادی, نقش انگیزی, تشخص و شهرت, خوانایی» در قالب سه مؤلفة «هویت, کارکرد, تمایز» برای 15 المان مهم تبریز « ارگ علیشاه؛ بازار تاریخی تبریز؛ مسجد کبود؛ دانشگاه تبریز؛ مقبره الشعراء؛ دانشکدة معماری و شهرسازی هنر اسلامی؛ موزة آذربایجان؛ ربع خورشیدی؛ برج ساعت؛ خانه های تاریخی؛ چای کنار؛ ائل گلی؛ پیاده راه تربیت؛ سنگ فرش تبریز؛ مجموعة عینالی» در مقیاس رتبه بندی کیفی هفت درجه فازی سوال شد و با استفاده از روش ترجیح دهی مثبت و منفی معیارهای فوق الذکر نظرات افراد وارد نرم افزار MsExcel شده و با محاسبه گام به گام مراحل روش تاپسیس فازی به صورت گرافیکی در محیط نرم افزار ArcMap تصویر سازی شدند ودر نهایت بازار تاریخی تبریز, مجموعه عینالی و پارک ائل گلی به ترتیب گزینه های اول تا سوم را در برند سازی شهر به خود اخنصاص دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودزاده، حسن، کتاب الهی، کسری، و آزادی، مهوش. (1397). اهمیت تدوین چارچوب شناسایی و ادراک برند های شهری با رویکرد گردشگری ملی (مطالعة موردی: کلانشهر تبریز). برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 7(27 )، 84-101. SID. https://sid.ir/paper/523996/fa

    Vancouver: کپی

    محمودزاده حسن، کتاب الهی کسری، آزادی مهوش. اهمیت تدوین چارچوب شناسایی و ادراک برند های شهری با رویکرد گردشگری ملی (مطالعة موردی: کلانشهر تبریز). برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1397؛7(27 ):84-101. Available from: https://sid.ir/paper/523996/fa

    IEEE: کپی

    حسن محمودزاده، کسری کتاب الهی، و مهوش آزادی، “اهمیت تدوین چارچوب شناسایی و ادراک برند های شهری با رویکرد گردشگری ملی (مطالعة موردی: کلانشهر تبریز)،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 7، no. 27 ، pp. 84–101، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523996/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button