مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی الگوی طراحی آموزشی دوره های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (بر اساس عناصر برنامه درسی الگوی ADDIE)

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف پژوهش حاضر آسیب شناسی برنامه درسی دوره های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) و واکاوی علل آسیب های موجود بود. روش پژوهش ازلحاظ هدف جز تحقیقات کاربردی و ازنظر گرداوری داده ها جز پژوهش ترکیبی از نوع آمیخته تشریحی بود. جامعه آماری در بخش کمی, کارشناسان, مدرسان و کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزش ضمن خدمت بودند که از بین آن ها 91 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. جامعه آماری بخش کیفی خبرگان آموزشی (مدرسان و کارشناسان آموزش) بودند که 12 نفر با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و قاعده اشباع نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده های بخش کمی از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شد به همین منظور ابزار این بخش پرسشنامه محقق ساخته ی 40 سوالی بود. همچنین به منظور جمع آوری داده های بخش کیفی از مصاحبه نیمه سازمان یافته که چارچوب سوالات آن بر اساس نتایج تحلیل داده کمی تشکیل شده بود, استفاده شد. سپس به منظور تجزیه وتحلیل داده های کمی از آزمون میانگین یک جامعه (t تک نمونه ای), تحلیل واریانس تک عاملی (ANOVA), آزمون توکی, آزمون فریدمن و جهت تحلیل داد ه های بخش کیفی از روش سه مرحله ی تحلیل داد ه ی اشتراس و کوربن استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد از دیدگاه کارشناسان, مدرسان و شرکت کنندگان در دوره ها, ابعاد مختلف عناصر الگوی ADDIE دچار آسیب می باشند که ازنظر خبرگان آموزشی ازجمله دلایلی که باعث وجود آسیب در عناصر گشته شامل: موانع زیرساختی, موانع سیستمی, فقدان زیرساخت های اجرایی, عدم لزوم یا (فرصت) ارزشیابی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، بهروز، مهری، داریوش، و محمدلو، اکرم. (1399). آسیب شناسی الگوی طراحی آموزشی دوره های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (بر اساس عناصر برنامه درسی الگوی ADDIE). آموزش در علوم انتظامی، 7(26 )، 83-120. SID. https://sid.ir/paper/524050/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی بهروز، مهری داریوش، محمدلو اکرم. آسیب شناسی الگوی طراحی آموزشی دوره های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (بر اساس عناصر برنامه درسی الگوی ADDIE). آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1399؛7(26 ):83-120. Available from: https://sid.ir/paper/524050/fa

    IEEE: کپی

    بهروز رحیمی، داریوش مهری، و اکرم محمدلو، “آسیب شناسی الگوی طراحی آموزشی دوره های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (بر اساس عناصر برنامه درسی الگوی ADDIE)،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 7، no. 26 ، pp. 83–120، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button