مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 98

چکیده

کیفیت تدریس در دانشگاه ها مسئله مهمی است که در سالیان اخیر مورد تاکید قرار گرفته است. هدف این پژوهش طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین بوده است. روش مطالعه در این پژوهش آمیخته و از نظر هدف, کاربردی و از نظر نحوه اجرا, توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی, اساتید خبره به تعداد 15 نفر که از طریق نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی کلیه دانشجویان سال آخر به استعداد 519 نفر که از طریق نمونه گیری تصادفی ساده 218 نفر انتخاب شده بودند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته ودر بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه از طریق روایی همگرا و واگرا برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ(78/0) و ترکیبی مورد تایید قرار گرفت. برای روایی و پایایی در بخش کیفی به روش لینکن و کوبا استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل عاملی اکتشافی برای معادلات ساختاری, رگرسیون, نرم افزارآموس و پی ال اس استفاده شده است. پس از مصاحبه با خبرگان چهار بعد, 11 مولفه و سه عامل, شناسایی و در مرحله کمی از طریق تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی به تایید رسیده است. همچنین هرسه عوامل شناسایی شده, دانشجویان, محیط آموزشی و محتوای آموزش, عامل های مهم و اثرگذار در کیفیت تدریس می باشند. مدل کیفیت تدریس می تواند به اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی ناجا جهت انجام تدریس اثربخش و کیفی کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالار، روح اله، محمدخانی، کامران، و محمدداوودی، امیرحسین. (1398). طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین. آموزش در علوم انتظامی، 6(24 )، 63-98. SID. https://sid.ir/paper/524275/fa

    Vancouver: کپی

    سالار روح اله، محمدخانی کامران، محمدداوودی امیرحسین. طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(24 ):63-98. Available from: https://sid.ir/paper/524275/fa

    IEEE: کپی

    روح اله سالار، کامران محمدخانی، و امیرحسین محمدداوودی، “طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 24 ، pp. 63–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524275/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button